Grift - Syner (2015)

Zweden
Label: Nordvis

1. Aftonlandet (8:31)
  2. Svältorna (6:48)
  3. Det Bortvända Ansiktet (5:41)
  4. Slutet Hav (6:23)
  5. Undergörare (4:57)
  6. Eremiten Esaias (6:06)
avatar van JSPR_G
Zeer benieuwd naar dit album. Svältorna vind ik immers een prachtige single. Het doet me qua sfeer wat denken aan Sólstafir. De getormenteerde vocals gaan door merg en been. Mooie videoclip ook.

avatar van AOVV
OK, dan staat deze naam vanaf nu ook weer in mijn geheugen gegrift.

AOVV schreef:
OK, dan staat deze naam vanaf nu ook weer in mijn geheugen gegrift.

I see what you did there.

avatar van JSPR_G
Ook de openingstrack is nu te beluisteren op Bandcamp. Weer een ongelofelijk mooi sfeervol nummer!

avatar van AOVV
Inderdaad, een fraaie compositie. Sfeervol en al.
Zoals die man in de Zero-reclame (de chocoladereep) zegt dat hij er nog één gaat maken, zo ga ik er nog één beluisteren. De EP uit 2013, welteverstaan, ook te vinden op Bandcamp.

avatar van AOVV
Gisteren het volledige album voor het eerst beluisterd, maar de opener steekt er toch wel met kop en schouders bovenuit wat mij betreft. Geen schande, want ik vind het een fantastisch nummer!

Als de rest van het album zich ook nog wat meer prijsgeeft naarmate de luisterbeurten vorderen, kan dit album wel 'ns hoge ogen gaan gooien.

avatar van Metalhead99
Sterk, maar niet overal even sterk. Zo vind ik de grunts weinig bijzonder klinken. De cleane zang in de laatste helft van "Undergörare" bevalt me eigenlijk een stuk beter. Het zou wel interessant zijn geweest als ze wat meer hiermee hadden gedaan.
Instrumentaal is het wel erg mooi en "gelaagd" (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Veel invloeden van bands als Drudkh en Agalloch. Ook hier worden er soms folkinstrumenten ingezet en lijkt men op sfeer te mikken.
Deze band kan nog wel eens iets geweldigs gaan produceren als ze op deze voet verder gaan.

avatar van JSPR_G
Die 2 eerste en het laatste nummer zijn zo ongelofelijk mooi! Het middenstuk van het album vind ik (voorlopig) wat minder, al is ook Undergörare erg sterk. Deze plaat had van mij zeker 10 minuten langer mogen duren.

avatar van Lau1986
Wauw, wat een fantastisch album is dit. Sfeervol en ongelooflijk mooi. De vocalen vind ik er prima bij passen en de piano stukken zijn erg mooi. Heerlijk album.