Horrendous - Anareta (2015)

Label: Dark Descent

1. The Nihilist (4:55)
  2. Ozymandias (7:06)
  3. Siderea (3:37)
  4. Polaris (4:23)
  5. Acolytes (7:01)
  6. Sum of All Failures (5:23)
  7. Stillborn Gods (5:47)
  8. The Solipsist (Mirrors Gaze) (6:04)
avatar van Don Cappuccino
Album stream: Anareta

De bovenste regionen van mijn 2015-lijst leken relatief vast te staan, maar Oktober slaat toe en het is helemaal veranderd. Ronduit meesterlijke deathmetal van Horrendous die genoeg invloeden van bands als Death en Pestilence bevat, maar ze heel erg verfrissend gebruikt. Nergens bruut, maar heel doordacht en catchy, zoals ik mijn deathmetal heel graag hoor.

avatar van DargorDT
Ik ga 'm beluisteren! Ben het internet aan het afstruinen voor de beste death- en blackmetal van 2015, en kwam deze ook tegen. Ben razend benieuwd!

avatar van Don Cappuccino
Echt verbijsterend dat bijna niemand hier op stemt of reageert. Dit is een van de beste metalplaten van het jaar en terecht dat hij in vele metaljaarlijsten in de hoogste regionen staat!

avatar van bonhovinyl
Heel vette plaat!
Ik vind de sound heel tof, veel Death invloeden, maar tof gedaan.
Geen overgeproduceerde metal, maar doordacht met een warm geluid.