Hurtsmile - Retrogrenade (2014)

1 stem

Metal / Rock
Label: Slipkid

1. Rock & Roll Cliche (4:21)
  2. Hello I Must Be Going (4:02)
  3. Big Government (5:54)
  4. I Still Do (3:21)
  5. Sing a Song (My Mia) (3:11)
  6. Anymore (Don't Want My Love) (4:25)
  7. Where Do We Go from Here (5:45)
  8. A Melody for You (2:51)
  9. Wonder What (2:59)
  10. Walk Away (4:37)
  11. Good Bye (4:10)
  12. Pump It Up (3:10)
  13. Over There * (3:24)
avatar van milesdavisjr
Het vervolg op het gelijknamige debuut en dit plaatje vormt een logisch vervolg op de eersteling. Lekker frisse hardrock met een moderne inslag. Af en toe zelfs Beatlesque, beluister Hello I Must Be Going en invloeden van de 4 mannen uit Liverpool zijn niet van de lucht. Het swingende en rockende Big Government is een prima song. Sing a Song is zo'n typische song die zo op III Sides To Every Story van Extreme had kunnen staan, het bandje waar Cherone bekend mee is geworden; het is een nummer waarbij het tandglazuur van je tanden spat en wat mij betreft veel te zoet. Anymore is dan weer zo'n werkstukje waar ik wel mee uit de voeten kan, swingend met een refrein om mee te schreeuwen. Where Do We Go From Here is een stemmig nummer, met een lichte Southern Rock touch, heerlijk dat hammond orgeltje op de achtergrond dat het nummer op heel subtiele wijze een meerwaarde geeft. A Melody For You bevat weer folk en soulinvloeden en klinkt wat te vrijblijvend. Wonder What is een snel pompend rocknummer met een ritmesectie die zich een slag in de rondte werk, een prima song. Goodbye is akoestisch en heeft een country inslag. Pump It Up en bonustrack Over There vormen de afsluiters maar voegen niet veel toe. De veelzijdigheid van Cherone zal niet iedereen kunnen bekoren maar ik vind het juist intrigerend dat de beste man invloeden uit diverse muziekgenres implementeert in zijn nummers. Met Big Government, Anymore, Where Do We Go From Here en Wonder What bevat het plaatje enkele uitstekende songs. Echter het bij vlagen schizofrene karakter van Retrogrenade moet je wel liggen. Ik betrap mezelf erop dat ik het schijfje steeds leuker begin te vinden.