Travi$ Scott - Rodeo (2015)

Label: Grand Hustle

6. Pray 4 Love (5:07)

met The Weeknd

7. Nightcrawler (5:21)

met Swae Lee en Chief Keef

8. Piss on Your Grave (2:46)

met Kanye West

9. Antidote (4:22)
  10. Impossible (4:02)
  11. Maria I'm Drunk (5:49)

met Justin Bieber en Young Thug

12. Flying High (3:28)

met Toro y Moi

13. I Can Tell (3:55)
  14. Apple Pie (3:39)
  15. Ok Alright * (6:57)

met ScHoolboy Q

16. Never Catch Me * (2:56)
totale tijdsduur: 1:05:26 (1:15:19)
avatar van Yeezus
Album is te beluisteren! Ik ben zeer onder de indruk na de eerste luisterbeurt.

Dacht dat die tracklist nog niet officieel was

avatar van MJ_DA_MAN
Joe D schreef:
Dacht dat die tracklist nog niet officieel was
Inmiddels dus wel. Echter waren er in eerste instantie niet genoeg betrouwbare bronnen te vinden. Snap dat het een beetje lullig kan zijn, maar ik heb me natuurlijk ook aan regels te houden.

avatar van IllumSphere
Inmiddels een paar keer beluisterd en ik kan zeggen dat Travi$ Scott de hype helemaal waar heeft gemaakt. Van de producties tot aan de gastartiesten (zelfs als die gastartiest Justin Bieber heet), alles klopt gewoon. Ik wacht even met stemmen tot de officiële release van deze plaat (en de deluxe-versie) zodat ik deze plaat meerdere keren in een objectievere staat kan beluisteren.

avatar van hond racisme
Misschien had ik hier toch net iets meer verwachtingen van. Travis' producties zijn natuurlijk heel progressief, dark en hardcore, toch mis ik wat extra identiteit in de tracks.
De tweede helft van 'Oh My Dis Side' is bijvoorbeeld een Travis rip-off van Drake's 'How Bout Now', en Piss On Your Grave (één van de beste nummers op het album) is uiteindelijk maar een SWISH afdankertje.
Pray 4 Love is zalig, net als Maria I'm Drunk (Justin Bieber kills it trouwens), maar toch mis ik een soort van coherente Rodeo-sound. Misschien iets te veel cheap, terugkomende sounds? Ik ben er nog niet uit.

avatar van Holla
Dit is hard

Straight up!

De zoveelste dertien in een dozijn swag thugster.

But it's about the music......

hond racisme schreef:

But it's about the music......

Dit is niet eens noemenswaardig als muziek.

Komt ie weer

FRIPI schreef:

Dit is niet eens noemenswaardig als muziek.

Nice comeback!

avatar van IllumSphere
De zoveelste dertien in een dozijn swag thugster.

Hou jij eigenlijk van muziek?

IllumSphere schreef:

Hou jij eigenlijk van muziek?

Ja zeker wel. Het is zelfs mijn grootste passie.

avatar van overmars89
Nope, Travi$ Scott is uiteindelijk ook niet helemaal mijn ding geworden. Na een redelijk tegenvallende mixtape kan zijn album mij ook niet bekoren. Hoewel ik de producties vaak nog wel kan waarderen, staat vooral het slechte gezang mij ontzettend tegen(Autotune of niet). Daarnaast heeft Travi$ Scott echt 0 flow en mompelt ie maar vaak wat over een beat.

Van het hele repertoire van Travi$ Scott zal ik misschien ooit nog wel een paar tracks draaien tijdens een avondje hangen met wat vrienden, maar een heel album opzetten zal het voor mij waarschijnlijk niet meer worden.

avatar van Delars
Wow dit gaat hard. Lekkere producties.

De producties zijn echt next level. Travi$ heeft zichzelf overtroffen en laat duidelijk zijn diversiteit zien op Rodeo. Je hoort duidelijk Kanye invloeden op tracks als Apple Pie en 90210. Laat het nummer Piss On Your Grave met Kanye nu het enige nummer zijn op deze plaat dat ik niet trek. Voor de rest is Travi$ Scott (qua productie) echt een stapje verder dan de rest op dit moment laat zien. Goede feauturings ook!

damn lekker album.

KanyeWestGOOD
Not my cup of tea! denk dat ik mij toch meer ga vermaken met Black Dollar...

avatar van Silky & Smooth
Ik vond Travi$ Scott altijd wat middelmatig i.v.m. Future en dergelijk artiesten. Hier verrast hij mij en doet hij eigenlijk precies wat bijvoorbeeld Future en Migos hadden moeten doen. Travi$ Scott onderscheidt zichzelf hier van de rest zonder zijn stijl te verliezen. Rodeo is lekker hard, het tempo zit er goed in en het is divers, waardoor elk nummer interessant is. Travi$ Scott laat hier zelf ook horen een veelzijdig artiest te zijn.

Productioneel is dit helemaal smullen. Travi$ Scott laat zijn enorm productieteam verder gaan dan de 'standaard' trapbeats. Grimmige muziek wordt afgewisseld met luide, energieke muziek. Ook de de mix van trage, zwarte bassen met andere, snelle geluidjes vind ik erg cool. Ik zie Kanye's naam alleen bij Piss On Your Grave staan, maar het is duidelijk te horen dat in ieder geval voor inspiratie heeft gezorgd, wat erg goed uitpakt. Zijn trouwe assistent Mike Dean staat wel genoteerd als uitvoerend producer dus...

Ik moet echter wel wat wennen nog aan dit album, maar interessant is het zeker. En er staan een paar erg lekker nummers op als 3500, 90210, Pray 4 Love, Piss On Your Grave, Maria I'm Drunk en Apple Pie.

lckay
Lol. Ik las zoveel positief commentaar maar ik begrijp niet hoe mensen koud of warm kunnen worden van de tracks op dit album.

avatar van Silky & Smooth
Ja, dit album is best wel fantastisch. Zoals ik hierboven al beschreef is de diversiteit op dit album echt het grote pluspunt. Travi$ Scott komt hier heel sterk voor de dag, de beats zijn soms gestoord lekker en ook de gastartiesten (incl. JB) maken dit album nog beter.

avatar van Delars
Hij blijft op me groeien. Heerlijk!

ben ik de enige die 90210 op een nummer van kanye west vindt lijken, een beetje in de stijl van 808 and heartbreaks

Edit: paranoid sample

avatar van carero
Zo'n beetje alles lijkt op Kanye, toch? Had dat 'eerst' (toen Sectio80 uitkwam) ook bij Kendrick Lamar, maar na een tijdje ga je je niet meer ergeren aan de referenties. You was inspired by the world; allow the world to be inspired by your shit and to use your shit, zoiets.

carero schreef:
Zo'n beetje alles lijkt op Kanye, toch?

Nah...

avatar van carero
Joe D schreef:

Nah...

Noujah het is een beetje vice versa; Ye inspireert Travi$ en andersom. Getuige ook de volgende quote van Travi$ Scott: “Me and Ye just bounce ideas more so, like, he tells me something and I tell him another, a balance.”

De gelijkenissen worden ook opgemerkt door diverse media, waaronder Vice ("divergent sonic interludes, distant dancehall samples, aggressive and unruly synths").

avatar van Joe D
Artiesten inspireren elkaar natuurlijk wel, maar ik vind Kanye en Travi$ gewoon twee hele andere artiesten. Ik snap wel wat je bedoeld, maar dit "lijkt" voor mij gewoon totaal niet op Kanye, hoewel Travi$ wel door Kanye geïnspireerd is natuurlijk. Evenals hij waarschijnlijk geïnspireerd is door Chief Keef, Biggie en wie dan ook.

avatar van Holla
Wat blijft dit toch ook een fantastische plaat. Het grootste deel van de plaat draai ik nog altijd helemaal grijs. Slechts enkele nummers (Apple Pie en I Can Tell) vind ik wel aardig maar niet heel bijzonder, verder is het voor mij echt tiptop. Mijn favorieten veranderen constant en dat heeft Travis eigenlijk best wel aardig gedaan. Heel anders dan veel hiphop van tegenwoordig is deze plaat, zitten een hoop dingen bij die ik vrij verfrissend vind (productioneel gezien). Bravo Travis, dit had ik niet verwacht van je! En dan te bedenken dat hij bij optredens al met nieuwe nummers komt en er geruchten zijn dat hij nóg een plaat gaat droppen dit jaar. Heerlijk jaar!

avatar van niels94
Deze man is inderdaad bijzonder goed in wat hij doet. Vette producties en goede gastartiesten ook. Je moet het stijltje wel kunnen hebben natuurlijk, maar dit lijkt me een van de kwalitatief hoogwaardigere projecten uit deze stroming. Onder meer 3500, Nightcrawler, Pray 4 Love en Antidote zijn echt keihard. Ik denk dat we in de toekomst nog veel kunnen verwachten van deze man.

avatar van Haroen
Misschien wel één van de beste albums aller tijden. Elk nummer in dit album is een meesterwerk en een hele ervaring om naar te luisteren. Travis is een meester in het combineren van de perfecte trapbeats en features tot prachtige nummers.

Ik vond elk nummer in dit album prachtig behalve: Apple Pie en Pornography. Die waren niet héél bijzonder maar nog steeds wel heel goed.

Naar mijn mening zijn de beste nummers op dit album: 90210, Antidote en Maria I'm Drunk. 90210 is wel een heel apart geval. Het is meer dan muziek. Het is een hele ervaring. Van het mooie gezang in het begin tot de 'beatswitch' in het midden. Het is perfect.

Kortom, ik vind dit album tot hedendaags één van de beste allertijden. Travis heeft hiermee echt het moderne 'trap' geluid gecreëerd.