Drab Majesty - Careless (2015)

Electronic / Rock
Label: Dais

1. The Foyer (5:03)
  2. Entrance and Exits (4:06)
  3. Foreign Eyes (4:23)
  4. Everything Is Sentimental (5:51)
  5. The Heiress (4:38)
  6. Hallow (4:37)
  7. Unknown to the I (4:12)
  8. Careless (4:03)
avatar van Alicia
Ook al kijk ik altijd weer uit naar de prachtige kleuren van de herfst, deze muziek doet je toch met weemoed terugdenken aan de voorbije groene, warme zomerse dagen én aan... hoe is het mogelijk... de muzikale jaren 80.

Dit donkere synthpop/wave/postpunk album van deze lange, engelachtige jongeman uit Los Angeles met de nogal vreemde make-up en een mooie stem, versterkt de weemoed alleen nog maar meer en dit komt vooral door de mooie dromerige melodietjes. Ook hier hoor ik weer vele bekende favorieten uit lang vervlogen tijden langskomen, maar dat neemt absoluut niet weg dat dit een heel fraai eerste album is geworden van Drab Majesty/Deb Demure/Andrew Clinco.

Ik ben er alleen nog niet helemaal achter of Deb als enige Drab Majesty vertegenwoordigt of dat hij samen met een vast groepje opereert.

"Foyer" en "Unknown to the I" zijn voorlopig de favoriete liedjes van deze schijf!

avatar van Alicia
"Drab Majesty" is dus een eenmansproject. Deb werd "geboren" omdat de muziek, die al geruime tijd door het hoofd van Andrew spookte, feitelijk nooit van hem kon zijn, maar van ene "Deb Demure"!
Aldus Andrew Clinco, drummer Marriages.

Mmmmm... dit komt mij bekend voor! Artiesten zijn vaak tamelijk vreemde, eenzaam dolende en soms duistere zielen!

Trouwens... als ik het goed begrepen heb, speelt hij alle instrumenten op dit album zelf.
Ik bedoel in dit geval dan wel Deb, hè!

avatar van Faalhaas
Heel mooie postpunk idd. Toch niet iets wat ik vaak draai, geen idee waarom.

avatar van jorro
Een majestueuze tip van 'Discover weekly''.Muziek die veel goede herinneringen uit jongere jaren tot nieuw leven wekt. Ga ik zeker regelmatig beluisteren. Krijgt jammer genoeg niet de aandacht die het verdient.

avatar van Alicia
Zo te horen heeft Drab Majesty/Deb Demure/Andrew Clinco een nieuwe single gemaakt en het klinkt nog leuk ook. Ben zeer benieuwd naar de opvolger van dit fraaie debuut! Mijn aandacht heeft hij in elk geval wel!

avatar van Alicia
Het nieuwe album The Demonstration komt in januari 2017 uit ... Ben zeer benieuwd!

avatar van Alicia
Mooi! De nieuwe Drab Majesty is uit!

Jean-Maurice
Ik kan je deze verzamelaar aanbevelen Alicia: Drab Majesty - Completely Careless (2012-2015) at Discogs

avatar van Alicia
Ja, mooi hè, Jean-Maurice!

Jean-Maurice
Zeker niet slecht maar ik vind zijn stem een beetje vlak. Ook live heb ik van horen zeggen moet het niet geweldig zijn. Maar dit album is tot nu toe zijn beste.

Jean-Maurice
Van een kennis heb ik onlangs weer gehoord dat ze live juist heel goed zijn. Het beste is om ze zelf maar eens live te gaan zien. Ik vind de opvolger na een aantal luisterbeurten minstens zo goed als deze.