Eros Ramazzotti - Tutte Storie (1993)

Italiƫ
Label: Arista

1. Cose Della Vita (4:48)
  2. A Mezza Via (5:37)
  3. Un Altra Te (4:40)
  4. Memorie (5:24)
  5. In Compagnia (4:38)
  6. Un Grosso No (5:39)
  7. Favola (4:37)
  8. Non C'e Più Fantasia (3:51)
  9. Nostalsong (4:27)
  10. Niente Di Male (4:02)
  11. Esodi (4:36)
  12. L'Utima Rivoluzione (4:13)
  13. Silver E Missie (4:25)
Dit was de eerste cd die ik ooit heb gekocht. Pff, da's alweer 11 jaar geleden!

avatar van FisherKing
Niet onaardig, maar na 2 nummers heb ik altijd het gevoel dat ik al genoeg gehoord heb. Niente Di Male is wel een lekker nummer. 2.5*

avatar van T.O.
Ik ken hem zelf overigens met een andere hoes.

Ja ik ook.

avatar van FisherKing
Ik kom het best wel vaak tegen dat de hoes afwijkt.

avatar van bonothecat
Maar die andere hoes is wel mooier moet ik zeggen....

avatar van Poeha
Vanaf dit album ben ik hem minder gaan vinden.
Gelukkig maar tot aan 2003, want toen kwam hij met het geweldige album 9 uit.

avatar van musicfriek
Dit album ook maar eens aanschaffen. Ken veel werk van Eros, maar Cose Della Vita is toch wel een van zijn beste nummers. Jammer dat hij het later zonodig met Tina Turner moest verkrachten. Die versie is echt veel te gelikt in vergelijking met het origineel die zo heerlijk rauw klinkt.

avatar van Carebo
Heb ook het album met de veel mooiere hoes.
De start is uitstekend met zijn hits Cose Della Vita en Un Altra Te. Daarna hebben we het zo wat gehad, alhoewel Nostalsong en Niente Di Male ook een vermelding verdienen.
Zeer matig album.

avatar van Kronos
Eens kijken of die hoes niet aangepast kan worden.
Op de originele (volgens wikipedia) staat een zwart
wit foto met een drietal voetballende jongens.

Op dit album staat de enige echte goede versie van Cose Della Vita .... Het intro .. als ik dan die latere versie met Tina T hoor vind ik het zo zonde dat dat intro enorm aan kracht heeft ingeleverd...

avatar van Bulldozer
lennon schreef:
Op dit album staat de enige echte goede versie van Cose Della Vita ....

Helemaal mee eens. Die versie met mevrouw Turner mag van mij de prullenbak in.

avatar van waardamme
Het nec plus ultra van Ramazzotti. Mooie sfeer, goede muzikanten en sterke nummers. De platen die nadien volgden zijn toch iets teveel MOR. Jammer ook dat de samenwerking met Piero Cassano hier (voorlopig)ophield.

avatar van Lamontagne
van de week maar weer eens opgezet na een lange tijd en ben
gewoon verrast terwijl ik dit album aardig kan dromen
het kwartje valt!!
m'n stem maar eens verhogen!!
en inderdaad hierna en vooral na Dove ce musica is het allemaal
minder geworden!!

avatar van edje1969
Ja goed album! Van het meeslepende Nostalsong (met mooie sax erin), gitaarrock van Cose Della Vita en het mooi opgebouwde Favola. Verder heel mooi Un Altra Te, Un Grosso No en Silver E Missie.

Heel mooie plaat, minder puur dan de eerste albums maar toch een verademing na het mindere In Ogni Senso, dat wat te veel gericht was op internationaal succes, vind ik.
Topnummers zijn A Mezza Via, Un Grosso No, Favola en Esodi. Favola vind ik gewoon één van de mooiste liedjes aller tijden.

avatar van Kronos
Je kiest er wel enkel ballads uit. Ik heb een voorkeur voor het wat stevigere werk. Zoals het openingsnummer natuurlijk. Maar mijn absoluut favoriete nummer op dit album is Non C'e Più Fantasia.

Meer van dat had beter geweest. De rustige nummers zijn ook mooi maar nemen wat mij betreft net een te groot deel van het album in, waardoor het geheel wat stroperig wordt.

Prachtig album. Lekker afwisselend met mooie melodieën. Het openingsnummer klinkt veel beter dan de versie met Tina Turner. Goed gitaarwerk en ook de drums klinken mooi. Een echte bandplaat. Later werd zijn muziek mechanischer. Jammer, dit is Eros op zijn best!!