Mgła - Exercises in Futility (2015)

Polen
Label: Northern Heritage

1. Exercises in Futility I (7:58)
  2. Exercises in Futility II (7:48)
  3. Exercises in Futility III (4:37)
  4. Exercises in Futility IV (4:45)
  5. Exercises in Futility V (8:15)
  6. Exercises in Futility VI (8:49)
avatar van Dr.Pat
Dit soort dissonante Black Metal vindt ik echt tof. Goed uitgevoerd, en al bij de eerste luisterbeurt blijft het goed hangen. Heerlijk afwisselend, maar toch echte Black.

avatar van Lau1986
Een heerlijke black metal plaat van deze Polen. Het klinkt allemaal eigenlijk best wel verdomd catchy. Dat maakt deze band ook wel zo goed. Ondanks dat het catchy is boet het nergens in aan kracht.

Donderdag 7 mei te aanschouwen in Het Bolwerk in Sneek, jawel!

avatar van bonhovinyl
Een moderne black metal klassieker. Een baluwdruk voor vele atmosferische black metal volgers. Geweldige productie, fantastische drive in iedere song en elke noot klopt haast!

avatar van ABDrums
Zonet voor het eerst beluisterd en behoorlijk overdondert. Ik hoor alle componenten die ik graag zou willen horen als ik naar black metal luister (waar ik nooit niet zo'n heel groot fan van ben): melodie, dissonantie, afwisselende drums en een fijne productie. Daarnaast is de thematiek achter dit album enorm interessant vanuit geschiedkundig en filosofisch oogpunt. Later meer...