Elvis Costello & Allen Toussaint - The River in Reverse (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: Verve

1. On Your Way Down (4:55)
  2. Nearer to You (3:32)
  3. Tears, Tears & More Tears (3:30)
  4. The Sharperst Thorn (4:16)
  5. Who's Gonna Help Brother Get Further? (5:04)
  6. The River in Reverse (4:32)
  7. Freedon for the Stallion (2:58)
  8. Broken Promise Land (4:34)
  9. Ascension Day (2:58)
  10. International Echo (4:59)
  11. All These Things (4:07)
  12. Wonder Woman (3:08)
  13. Six-Fingered Man (4:31)
avatar van HiLL
O yeahhhh! Wat een lekkere plaat! 2 levende legendes laten hun kunstjes meer dan goed horen. Heerlijke bluesrock plaat met een dijk van een stem van Costello en geweldig toetsenwerk. Swingend, warm, intiem en groots tegelijk! 4* voor nu.

Inderdaad na een paar keer luisteren al een geweldig album. Ouderwetse Costello-kwaliteit in perfecte harmonie met levende jazz-legende Toussaint. Dit ga ik nog vaak horen de komende tijd. Vooralsnog 4 sterren.

tondeman
Na herbeluistering vind ik hem een stuk minder dan de eerste keer dat ik hem hoorde. Costello heeft een prachtige stem, dat mag best gezegd worden, en Toussaint kan wel wat op de piano natuurlijk, maar het is allemaal zo overbodig als je bekend bent met de originelen. Om het netjes te stellen: het mist nogal wat urgentie hier en daar.

bij mij wil die niet (na 3 keer luisteren) 2,5

Father McKenzie
Hoe méér je deze parel van een sfeerplaat opzet, hoe lekkerder hij wordt, de melodietjes nestelen zich in je hoofd, het is ook zo'n lekker ontspannen plaat, geen pretenties, lekkere pianoriedels, mooi gezongen...

Helaas nogal ondergewaardeerd, maar ik snap wel dat dit niet iets voor de grote massa is...

avatar van bertus99
Ik heb de cd nog niet gehoord, maar afgelopen weekend kwam ik de DVD "Hot as a pistol, keen as a blade" tegen voor maar 8 euro.
Dit is een registratie van bijna twee uur van een concert van Toussaint en Costello met the Imposters en de blazers van Toussaint's band (neem ik aan). Geweldig! Er staan 25 nummers op, waarvan een stuk of 8 van The river in reverse, een aantal Toussaintnummers en Elvisklassiekers als Chelsea,Detectives,Tears before bedtime, Deep dark truthfull mirror en meer. Allemaal in een nieuw jasje gestoken, zowel compositorisch als qua arrangement, vooral door toedoen van de 4-mans blazerssectie.
Wie van Costello houdt moet deze DVD zeker zien, goed gefilmd, rustig gemonteerd, met behoud van alle aankondigingen en Costello-grapjes tussen de songs door en een prima geluid.
De cd kan ik niet beoordelen, maar de nummers die er van op de DVD staan zijn in ieder geval van het niveau Costello, terwijl Toussaint een doeie duit in het zakje doet

avatar van beaster1256
prachtige cd en door de fantastische serie " treme " over de periode in new orleans na katrina deze cd weer opgevist en zeer aan te raden , zo ook de serie " treme " zeer goed met fantastische muziek !!!