Arsonists - As the World Burns (1999)

Label: Matador

1. Intro (1:37)
  2. Backdraft (3:11)
  3. Shit Ain't Sweet (4:03)
  4. Pyromaniax (4:21)
  5. Underground Vandal (2:23)
  6. Blaze (2:46)
  7. Venom (2:17)
  8. Frienemies (2:05)
  9. Lt. Worf & Chewbacca (1:47)
  10. Session (3:50)
  11. Shaboing (3:48)
  12. Rhyme Time Travel (2:49)
  13. Live to Tell (3:26)
  14. Seed (3:04)
  15. Lunchroom Take-Out (3:50)
  16. Worlds Collide (4:24)
  17. Flashback (3:00)
  18. D-Sturbed Words (2:06)
  19. Geembo's Theme (2:03)
  20. Halloween (4:01)
  21. In Your Town (3:43)
avatar van FunkyMonk
Goed album, maar voor mij véél te zwaarmoedig. Dat komt mede door die emcees, die naar mijn mening ietwat te druk zijn. Samen met die 'futuristische' beatjes (Cfr Venom) zorgt dit vaak voor hectische momenten.
Kan er wel inkomen dat mensen dit geweldig vinden; je moet er gwn van houden, ik word echter nerveus als ik hier teveel naar luister
Mooi moment: Underground Vandal.

avatar van J.M.
Dit album ligt mij wel. Zowel de beats als de raps vind ik sterk op dit album. 4*

avatar van J.M.
Haloween vind ik een geweldig nummer

EPMD
echt een lijp album.... heerlijke beats en de hongerige mc's met hun geweldige flow... gisteren voor het eerst geluisterd in de auto... het klonk echt geweldig...4,5*

avatar van thomzi50
Blaze

avatar van thomzi50
Blaze is nog steeds een klassieker, maar verder vind ik het geheel toch echt te lang om volledig te overtuigen. Daarvoor vind ik de rappers, die hierboven terecht als 'nerveus' worden omschreven, gewoon niet interessant genoeg.

ManMonster
Die hele plaat is een klassieker imo, kan het echt blijven luisteren. Het duurt idd lang maar er is afwisseling genoeg voor mij om te blijven boeien. Topper!

avatar van Korhymes
WOW.
Eerste reactie naar mn eerste luisterbeurt is gewoon WOW.
Ze gaan helemaal los en ik ging stuk om de punchlines en de harde beats en.. alles! Haha ik ben zeker erg enthousiast hierover, ik hoop dat et alleen nog maar harder gaat worden naar een paar luisterbeurten, we zullen zien ^^

avatar van principal2000
Rauwe hiphop ten top. Je moet ervan houden. Lichtelijk schreeuwerige MC's, harde drums, redelijk simpele beats en dat 21 nummers lang. Persoonlijk vind ik dat iets te veel, maar waarderen doe ik dit album wel. Het is in ieder geval echte rauwe, underground hiphop in een periode dat zelfs rappers die voorheen commercialiteit vermeden, niet vies waren van een pop-hitje of fikse r&b-invloeden. Rhyme Time Travel is fantastisch!

P-DawG
Seed

avatar van discipline
Geweldige mc's en beats wat wil je nog meer? Q-unique en Freestyle vind ik persoonlijk de beste mc's van de groep
favoriete nummers zijn:
Venom en dan vooral Freestyle en Q-unique zijn echt geweldig op deze track
Rhyme Time Travel: vooral de eerste beat is genieten!
Blaze en Halloween

Een dikke 4,5*

avatar van Gniuz
Ik heb een paar nummers van Arsonists gehoord. Ik moet zeggen dat ze stuk voor stuk geweldig klinken. Ik zag dat mensen hier de flows 'nerveus' noemen. Ik vind 'energiek' een treffendere omschrijving, maar smaken verschillen uiteraard. Ik ga binnenkort eens dit gehele album beluisteren.

avatar van Shelter
energiek vind ik ook een betere benaming.
Halloween is echt een harde track overigens, kende je die ook al?