Paul Hertzog - Bloodsport (1993)

Score
Label: Silva Screen

1. Fight to Survive (2:21)

met Paul Delph

2. Kumite (Main Title) (2:37)
  3. Father and Son / Training (4:23)
  4. The Tree & the Sword / in Hong Kong / the Walled City / Ceremony (7:41)
  5. Chong Li Kills (2:48)
  6. On My Own-Alone (3:33)

met Paul Delph

7. The Second Day (4:21)
  8. The Morning After (2:44)
  9. Preparation (2:31)
  10. Dim Mar (1:57)
  11. Powder (3:40)
  12. Triumph (2:32)
yorgos.dalman
Goede opzwepende elektronische soundtrack.

Op youtube inmiddels nog meer aanvullende tracks te vinden. Is er soms sprake van een re-issue?

Vreemd in elk geval dat van dhr. Hertzog naast dit album niets meer te vinden is...

avatar van Bartjeking
Een van de grootste vormen van jeugdsentiment deze film! JC van Damme nadoen met vriendjes was een van dé bezigheden naast het bouwen van hutten, Nintendo 8 bit spelen en besjes op ramen schieten. Kan je helaas niet helpen met meer werk van Dhr. Herzog; deze soundtrack is eveneens jeugdsentiment. Vorig jaar de film nog eens gezien; heerlijk!

busta_x
Blijft nog steeds een geweldige jeugd sentiment film en de muziek stuurt de film in feite omdat er uiteindelijk amper verhaal in zit.
Zonder deze soundtrack zou de film veel minder zijn.
Verbeterde 16-bit geluidskwaliteit gecombineerd met 8-bit geluiden zorgt voor een zeldzame ervaring.
Score is hoe dan ook moeilijk om te vinden (rare), helemaal de volledige soundtrack. (zowel origineel als illegaal)

Enige dat mij stoort is dat de originele soundtrack 22 nummers heeft en deze maar 12.
De originele volledige soundtrack is veel beter.
Met de face/off soundtrack van John Powell is dit precies dito.

4* voor de complete soundtrack (22 nummers) en 3,5* voor deze uitvoering.
Was ff een gedoe om de juiste score geven, maar 3,5* lijkt mij meer dan prima voor deze uitvoering.

The Second Day en Father and Son / Training zijn mijn favoriete nummers van deze uitvoering.

avatar van Djarune
Misschien wel leuk om te vertellen dat Paul Herzog een nu als muziekleraar werkt op een highschool in Californië. Hoe vet is het als je als leerling een leraar hebt die de muziek van de beste Van Damme film ooit heeft gemaakt

yorgos.dalman
Klopt ja, na zo'n 4 films te hebben gescoord zo ineens die carrière-move. Veel streberige docenten zouden juist er alles voor geven om het tegenovergestelde te doen...