Estee Nack & Purpose - 14 Forms: The Book of Estee Nack (2015)

Label: Ill Adrenaline

1. Lazy Day Chillin' (The Setting) (2:54)
  2. Allies Are Navy Seals (4:24)
  3. Churches, Music & Politics (4:28)
  4. Sex or Chess (3:50)
  5. When I Get High (4:53)
  6. Golden Guillotines (3:32)
  7. Intermission (1:20)

met Kingasiatic Allah

8. T.I.M.E. (4:37)
  9. Incriminating Thoughts (4:21)
  10. Brown Fly (Amor de Pendejo) (5:03)
  11. Love N' Lust (5:25)
  12. Snowcap Mountains (1:52)
  13. The Science of the Universe (4:15)
  14. Who am I (The Closing) (3:40)
avatar van Elohim
Dit moeten toch meer mensen kennen? Ik dacht dat Tragic Allies misschien al wel een householdname waren voor de underground. Of is dit een reflectie van de bezetheid van de MuMe servers de laatste tijd?

Prachtig album dit, met een keiharde boombapsfeer zonder aan te voelen als een herhalingsoefening. Purpose brengt perfect in elkaar gezette producties waarover Estee Nack praktisch geheel solo concepttracks neerlegt, met als uitschieters de politiek getinte tracks Curches, Music & Politics en Incriminating Thoughts, maar bovenal de eerst uitgebrachte single T.I.M.E. (waarvan ik niet wat het moet afkorten), wat een geniale track is met een interessant perspectief op tijd (wat toevallig samenvalt met een vak Philosophy of Time dat ik volg). Zelfs op liefde/lust-concept tracks Sex or Chess en Brown Fly (nee, Love N' Lust past niet in dat rijtje) laat Estee Nack zien te beschikken over een interessant perspectief met een onmiskenbaar straatrandje (hoewel misschien eerder doordrenkt van een straatsaus?) en een heerlijke flow die moeiteloos wisselt tussen een fijne reggae-achtige en een strak uitgedachte rapflow. Een van de betere dingen die de laatste tijd zijn uitgekomen.

avatar van thgryda
Dit is inderdaad een fijn plaatje: warme, volle beats en een MC die zowel qua flow als qua lyrics kan boeien. Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat het een klassieke, weinig innovatieve hip hop plaat is maar dat is voor mij niet per definitie slecht