Big Star Small World (2006)

Rock / Pop
Label: Koch

1. Gin Blossoms - Back of a Car (2:43)
  2. The Afghan Whigs - Nightime (4:47)
  3. Matthew Sweet - Ballad of el Goodo (4:18)
  4. Juliana Hatfield - Don't Lie to Me (3:05)
  5. Idle Wilds - You Get What You Deserve (3:06)
  6. Whiskeytown - Give Me Another Chance (4:14)
  7. Kelly Willis - When My Baby's Beside Me (3:02)
  8. Teenage Fanclub - Jesus Christ (2:53)
  9. The Posies - What's Goin Ahn (3:22)
  10. Wilco - Thirteen (3:25)
  11. Big Star - Hot Thing (4:12)
avatar van Tony
Best grappig om een keer te horen, dit tribute album aan het grote Big Star, maar meer ook niet. Enkele bands die hier hun bijdrage aan hebben geleverd heb ik ook hoog zitten, maar doe mij aub de originelen maar. Gin Blossoms, Teenage Fanclub en Posies (om er 3 te noemen) kopiëren het origineel zo natuurgetrouw mogelijk, wat nogal boring is. Een topband als Wilco weet Thirteen totaal niet naar zich toe te trekken. Whiskeytown zakt compleet door het ijs. Alleen Afghan Whigs weet me enigszins te overtuigen met een goede versie van Nightime, waarin ook hun eigen sound terug te horen is. Maar een Elliott Smith doet Nightime alweer veel beter dan Afghan Whigs. Nee, dit is 'm niet. Halfje eraf zelfs. Ze hadden Elliott Smith een heel Big Star coveralbum moeten laten doen, dat had waarschijnlijk een stuk beter geklonken.