Six Organs of Admittance - Hexadic II (2015)

Folk
Label: Drag City

1. Fear Havoc Night (4:19)
  2. Exultation Wave (4:26)
  3. Anyone's Dawn (8:02)
  4. Arm Their Rows (3:28)
  5. Cut Angle (4:31)
  6. Wasp Code (3:15)
  7. Burial Empty Found (2:56)
  8. Vile Hell (4:29)
  9. Poor Guild (4:05)
avatar van wexxel99
Zo hectisch druk, vol en intens de vorige release van Ben was, zo ontzettend open is deze release. Ben Chasny heeft de electrische voor de acoustische ingeruild om folk/drones te maken. De songs worden ingekleurd met elektronische effecten en viool. Tijdens de eerste 3 luisterbeurten moest ik meermaals aan Dereck Bailey, Loren Conners en Sir Richard Bishop denken. De songs zijn bijzonder open en kunnen ademen, Chasny's gedubte vocals om de songs meer diepte te geven. Helaas kan hij mij niet volledig overtuigen, het voelt allemaal iets te plichtmatig en vrijblijvend. Voor nu een 3.5* maar ga deze plaat nog vaak beluisteren en misschien openbaard het magische van zijn vorige zich uiteindelijk ook.