Sef - In Kleur (2015)

Label: Top Notch

1. Kleuren (1:14)
  2. Wakker (3:16)
  3. Ze Zeggen (3:17)
  4. Toch Houdt Ze van Mij (3:18)
  5. De Wave (2:42)
  6. Crème [Remix] (5:37)

met Dio, Faberyayo en Willie Wartaal

7. Het Beste (4:16)
  8. Pijn (3:31)
  9. Seks, Drugs & Synthesizers (2:54)
  10. Repeat (3:54)

met Willem

11. Verschil Moet Er Zijn (2:07)
  12. Hypnose (4:30)

met Jayh en Vieze Fur

13. Champion Lova (4:17)

met Dio en Faberyayo

14. Lichaam Is een Club (3:42)
avatar van Roscovitsch
Kijk erg uit naar dit album. Sef weet altijd een goede sound neer te zetten met producties die mij altijd weten te bekoren. De singles smaken naar meer. Goede featurings ook.

avatar van Gründafjørdøhur
De eerste nummers klinken voorlopig alvast goed. Wakker is gelijk ook al een flinke banger, fijne productie! En Ze Zeggen dat moet wel een radio hitje worden. Ik ben benieuwd..

avatar van Rhythm & Poetry
Zeer kleurrijk album. Geweldige producties. Fijne jaren '80 invloeden gecombineerd met haute couture rap. Sef kan moeiteloos een heel album boeien door tussen al zijn vermakelijke teksten ook zo nu en dan een fijne levenswijsheid te stoppen. Ik ben erg onder de indruk. Ben benieuwd naar het tijdschrift, die krijg ik van Bol.com helaas pas een week later.

avatar van vigil
Ik vind het een bijzonder sterk album, voor mij is Sef 1 van de interessantste muziekmakers in Nl anno nu. Inderdaad een mooie productie vol met fraaie electronica.

prijsnummers zijn voor mij het intro Kleuren, Wakker, Ze Zeggen, Hypnose en Seks, Drugs & Synthesizers.

avatar van Rhythm & Poetry
vigil schreef:

Precies dit + Toch Houdt Ze Van Mij en Lichaam is een Club.

avatar van party
Veel minder dan ik had verwacht. Het vorige album was wat interessanter dan deze.

avatar van andnino
In Kleur is vooral een leuke showcase voor producerduo OS Green en Sir OJ. Wat hip hop-producties betreft zit Nederland echt op een internationaal niveau. The Flexican, Boaz van de Beats, Bas Bron, Delic, je kunt lang doorgaan... Maar meestal kunnen de rappers niet met dat niveau meekomen. De laatste Mr. Polska was daar eerder dit jaar al een goed voorbeeld van, en velen zullen ook de laatste Jeugd van Tegenwoordig noemen. Nu brengt Sef al een stuk meer betekenisvolle zinnen dan Mr. Polska, maar tekstueel vind ik er nog weinig aan. Het gaat over onoriginele onderwerpen, en op ook niet bijster originele wijze. Enkele nummers springen er uit (mijn favoriet is Ze Zeggen), maar dat zijn eerder uitzonderingen dan de regel. Ik vermaak me met deze plaat hoofdzakelijk vanwege de originele, afwisselende en al met al gewoon fijne producties. Maar hij gaat nog wat meer luisterbeurten krijgen, misschien zie ik er later meer in.

avatar van Slowgaze
Heel sterke producties (en hoor ik daar een Kate Bush-sample?), maar de rappers blijven achter. De sfeer is ook wat flauw, die r'en rollen te zwaawwrr, en diepgang is ver te zoeken. Toch vermaak ik me best aardig met deze plaat, zeker als er een blik fijne r&b opengetrokken wordt. Mijn recensie op 8WEEKLY kun je hier lezen. Dan ga ik verder in op die punten. Kusjes van Sean-Paul van Ostaijen.

Rene1979
Kort nadat ik hoorde dat Rhyhmn (Rob) overleden was, heb ik dit album aangezet. Nooit gedacht dat ik een Sef album tof zou gaan vinden... Misschien zit er wat sentiment bij nu, maar t is een toffe plaat.

1,5
Productie is hier en daar prima, erg glad allemaal maar wel vet en erg hitgevoelig, catchy. Zonde dat dat producers talent verspilt wordt aan zulke slechte teksten. Geen enkele diepgang, er wordt over 'problemen' gerapt, of over rauw zijn, maar nergens zijn óf concreet, óf geloofwaardig. Wakker is bijvoorbeeld wel vet geproduceerd, maar die teksten Soort pseudo diepgang, maar als je goed luistert gaat het letterlijk nergens over. Heel jammer. 1,5 * voor de productie