7L & Esoteric - The Soul Purpose (2001)

Label: Landspeed

1. Dwight Spits Intro (1:00)

met Count Bass D

2. Verbal Assault (3:32)
  3. Terror to Your Ear (3:16)
  4. Operating Correctly (4:31)

met Mr. Lif

5. Call Me E.S. (3:27)
  6. My Rhyme, Pt. 2 (0:59)
  7. Jealous over Nothing (3:54)
  8. Chain Reaction (3:53)
  9. Think Back (3:19)
  10. Interlude -- Terra What? (0:42)
  11. Mic Mastery (3:35)
  12. Public Execution (3:53)

met Reks en Apathy

13. You Know the Concept (4:10)
  14. Speaking Real Words (4:11)

met Inspectah Deck

15. First Letter (1:13)
  16. The Soul Purpose (4:41)
  17. Rep the Hardest (4:01)

met Karma

18. Play It Cool (2:26)
  19. Guest List (3:35)
  20. State of the Art (4:26)

met Akrobatik en Cadence

21. Hell When I Come Through * (3:14)
  22. Brain in Gear * (3:12)
  23. Operating Solo * (3:18)
totale tijdsduur: 1:04:44 (1:14:28)
sjawel sjawel lekker albumpje

avatar van Osiris Apis
De track met Mr. Lif is vet. Esoteric vind ik maar wack. Hij heeft ook een irritante stem. 7L zorgt voor de rest wel voor een aantal goede producties.

avatar van Shelter
Esoteric klinkt als Jay-z, nu kan ik die laatste ook met mate aanhoren en daar zit eigenlijk ook de beperkte houdbaarheid van albums van het duo. Dit album is best wel nice, lekkere producties en zo maar die Esoteric houd ik niet lang vol. For the time being is het nog wel 3,5 waard.

avatar van Sjaakspeare
Hier staat af en toe toch een vette beat op zeg... Waarom niet een heel album lang?! Als heel het album ongeveer zo was als Operating Correctly, was dit een vette, druipende 5 geworden, hoe dan ook. Nu weet ik niet eens of ik het wel aandachtig ga beluisteren.

avatar van MJ_DA_MAN
Osiris Apis schreef:
Esoteric vind ik maar wack. Hij heeft ook een irritante stem.
De man is de laatste jaren ongelofelijk gegroeid en heeft nu een heerlijke vlotte flow/stem. Zelden een MC zoveel zien (lees: horen) groeien. Check het op deze plaat.

avatar van Sjaakspeare
MJ_DA_MAN schreef:

Ik vind hem op deze CD helemaal niet slecht eigenlijk. Oké, wel naast Mr. Lif, maar ja; wat wil je...

avatar van principal2000
Verrassend goed album. Qua productie ga ik voor 4*. Qua teksten (brag & boast) 3,5* en qua flow vind ik het 4*. Speelduur: 4,5*. Geheel (niet gelijk aan het gemiddelde): 3,5*. Het geheel is toch net iets te vaak iets te onevenwichtig en een heel album luisteren naar Esoteric is best een opgave. Voor een paar nummers is dit geen probleem.