The Comsat Angels - Unravelled (1994)

Label: Crisis

1. After the Rain (3:57)
  2. Beautiful Monster (2:25)
  3. The Cutting Edge (5:00)
  4. Field of Tall Flowers (3:13)
  5. SS100X (3:48)
  6. Our Secret (3:43)
  7. Always Near (3:12)
  8. Eye of the Lens (4:38)
  9. Storm of Change (4:13)
  10. Audrey in Denim (5:14)
  11. Citadel (3:46)
avatar van Grandmaster
Een nagenoeg onopgemerkt gebleven 2 Meter Sessie uit 1994 met deze Engelse cultheroes waarvoor Jan Douwe Kroeske speciaal naar Engeland afreisde. Het was de moeite meer dan waard, want in deze sobere setting klinkt de band even hecht en intens als in hun beginperiode. Extra punten voor de productie die glashelder en gedetailleerd is.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Inderdaad weinig reacties bij dit album.
Mooi verhaal van Jan Douwe Kroeske over zijn favoriete wave bands in de vroege jaren 80 met deze band natuurlijk in het bijzonder.
Pareltjes vind ik Our Secret & Storm Of Change maar de rest is ook van uitzonderlijk klasse , behalve de Jagger/Richards compositie Citadel dat vind ik de minste track op de plaat.
Stephen Fellows is goed bij stem en de band speelt geinspireerd.
Fraaie plaat.

avatar van Alicia
Vandaag ook deze maar weer eens aangeslingerd. Zo mooi!!!