Emancipator - Seven Seas (2015)

Electronic

10. Oasis (4:52)
  11. Honey (3:59)
  12. Barnacles (6:08)
avatar van Silky & Smooth
Het begint wel een beetje hetzelfde verhaaltje te worden Emancipator. Soon It Will Be Cold Enough was echt briljant, maar de albums daarna zijn toch een niveautje minder. Voor Dusk to Dawn en dit album. Het zijn heerlijke albums, maar Emancipator lijkt zich niet echt door te ontwikkelen.

De respons op dit album is wel erg minimaal. Ik begrijp dat Emancipator niet de meest vernieuwende is in zijn stijl maar deze plaat is toch op zich zelf gezien erg hoog van niveau.

avatar van MJ_DA_MAN
Van de eerste luisterbeurt had ik echt genoten, vooral van het begin van de plaat, maar de tweede luisterbeurt vind ik hem toch wat minder. Van erg fijn en soms zelfs fenomenaal (begin van de plaat dus) naar "gewoon'' goede muziek, maar wat eentonig en teveel op de achtergrond. En dat is jammer, want ik vond het na de eerste luisterbeurt misschien wel Emancipator's beste, en qua cijfer wordt het nu juist zijn imo minste. Maar goed, eigenlijk liggen al zijn platen (redelijk) dicht bij elkaar. Ik hoop dat (een) toekomstige luisterbeurt(en) me weer het gevoel gaan geven van de eerste luisterbeurt.