Erik Mesie - Een Uitgemaakte Zaak (1994)

1 stem

Label: RPC

1. Zij Is Zo Sexy (3:39)
  2. Hard (In het Hoofd) (5:11)
  3. Makkelijke Meisjes (4:07)
  4. Voor Niets Bang (6:56)
  5. Honderd Jaar (3:29)
  6. Als een Vlinder (1:47)
  7. Carolien (5:26)
  8. Een Uitgemaakte Zaak (3:59)
  9. De Kater en de Fuchsia (3:42)
  10. Een Geval Apart (5:28)
  11. Ik Sta (6:00)
  12. Ze Keek Me Aan (En Ze Kende Me) (3:19)
  13. Zanger (2:15)
avatar van vigil
Een best wel sterk solo album van de zanger van Toontje Lager, De Kater en de Fuchsia was nog een klein radiohitje maar verder heeft het album erg weinig gedaan. Zijn eerste album verkocht veel beter maar ja die had dan ook naast een radiohitje (Swingking) een dikke Top 10 hit met Zonder Jou en dat helpt zal ik maar zeggen.

Dit album is een stuk beter. Zowel Muzikaal als mede tekstueel veel meer diepgang met zelfs de nodige politieke statements (Hard in het Hoofd bv.).

De beste nummers zijn het eerder genoemde Hard in het Hoofd, De kater en de Fuchsia en Voor Niets Bang.