Bronze Nazareth - The Great Migration (2006)

Label: Babygrande

1. In the Beginning (Intro) (3:40)
  2. The Pain (3:40)
  3. More Than Gold (4:10)

met Timbo King

4. Killa Beez Attack (Skit) (0:23)
  5. The Bronzeman (3:56)

met Killa Sin

6. One Plan (3:28)

met Byata

7. Instrumental (Interlude) (0:40)
  8. Stolen Van Gogh (1:34)
  9. 5th Chamber (3:56)

met 12 O'Clock, Prodigal Sunn en Sean Price

10. Stupid Fucking White Man (Skit) (0:19)
  11. Good Morning (A Nice Hell) (4:00)
  12. Rare Breed (3:39)

met Phillie

13. Hear What I Say! (3:23)
  14. Black Royalty (2:45)
  15. Detroit (3:30)
  16. $ (A.K.A. Cash Rule) (3:10)
  17. Poem Burial Ground (3:39)

met Kevlaar 7 en Phillie

18. Great Migration (3:19)
  19. Bronze Hall (Outro) (0:45)
Voorlopig 3,5*, hij neigt naar vier sterren maar als MC kan hij mn aandacht niet echt vast blijven houden.

De nummer die ik tot nu toe heb gehoort klinken in iedergeval goed en met Wu-Tang producties moet het toch wel aardig zijn.

avatar van thomzi50
Wat is dat Think Differently Music nou precies? Wu-Tang Meets Indie Culture vond ik wel geslaagd, misschien dit maar een keer zoeken.

Aardige cd! Rare Breed is de beat die het meest blijft hangen

3.5

avatar van Niek
Ik begin wel erg zwaar tegen de vier aan te neigen. Qua productie is dit dikke 4 waard, en eigenlijk wel een 4,5. Qua raps een goede 3. Soort flowt hij heel behoorlijk weg, maar een hele cd lang is hij wat te saai met zijn raps. Dat is echt heel jammer. Als de Wu-tang clan hier nou zelf op had gerapt had het een fantastische plaat kunnen worden. Een paar featers als Rae, Ghost, Rebel, Meth en Gza hadden al voor een dikke 4 kunnen zorgen. Helaas mocht dit niet zo zijn. Laten we hopen dat hij met nog een plaat komt waarbij dat wel het geval is. Nu toch nog even die 3,5 laten staan. Misschien ooit nog een 4.

Relax
Zijn flow is wel beetje langdradig.. maar zijn teksten zijn wel interessant om naar te luisteren met leuke blaas beats, More Than Gold is een mooi voorbeeld van een langdradig nummer wat nooit gemaakt moet worden.. oh wat saai.
Good Morning daartegen... perfecte tekst vind ik, geweldige beat.. en die titel erbij.. genot.

avatar van Conway Twitty
Vind hem erg aangenaam in het gehoor liggen. Album begint zeer sterk met lekkere beats. Naarmate het album vordert worden de beats iets minder, maar wordt je nog wel getrakteerd op enkele uitschieters: 'Rare Breed', 'Detroit' en de titeltrack.
3.5/4*

avatar van Sjoerd_
De beat van The Bronzeman vind ik ook erg dope.

avatar van Genger
3,5 ster, geen slecht album dat zeker niet, maar te weinig echt interessante nummers die er op staan, maar toch kan ik er 4 uitpakken.
Met stip op 1: the pain.
Daarna Good morning (nice hell) alleen vond ik de instrumental in gta 4 wel beter
3 & 4 the bronzeman & black royalty

en ag, nummero 5: one plan.

Rene1979
vet albumm. moet hem iets vaker luisteren om hem heel vet te vinden

avatar van -marco-
The pain, meesterlijk!!!!!!!!!!