Bernard Herrmann - Fahrenheit 451 (1995)

Score
Label: Tsunami

1. Prelude (1:55)
  2. The Books (2:30)
  3. Montag (3:14)
  4. Valse Lente (1:47)
  5. The Fire Engine (2:24)
  6. Flowers of Fire (2:16)
  7. On the Road (2:11)
  8. Suspected (2:47)
  9. The Decision (3:43)
  10. The Raid (2:38)
  11. Flowers of Fire 2 (1:28)
  12. Finale (1:33)
  13. The Snows of Kilimanjaro Suite (2:37)
Simon Smith (crew)
Nummer 13 lijkt van een andere film afkomstig te zijn, vreemd.

neo
Erg onlogisch inderdaad. Het is natuurlijk allang niet bijzonder dat een uitgaven die zich focust op een bepaalde score, ook weleens wat tracks van een andere score bevat. Alleen 1 enkele korte suite van een andere score kan ik niet goed plaatsen.

avatar van Reint
Waarom heeft alleen nummer 4 een Nederlandse titel, en van wie is het muziekstuk?

Simon Smith (crew)
Grapjas Dat is Italiaans voor "langzame wals". Veel termen in de klassieke muziek zijn in het Italiaans aangeduid.
De componist is uiteraard gewoon Herrmann.

avatar van Reint
Haha, het lijkt nu net een slechte grap van me, maar het was een serieuze vraag. Weer wat bijgeleerd. Ik moet zeggen dat de term 'valse lente' zo in een Blof-nømmer terug te vinden zou kunnen zijn.
Roept trouwens wel de vraag op: waarom heeft alleen nummer 4 een Italiaanse titel (1 en 2 niet meegerekend ? Maar ik hou erover op.

Simon Smith (crew)
Maar wat vind je van de muziek zelf? Heb je daar nog een mening over?

avatar van Reint
Hmm, ik heb de film dus gezien, en toen viel de muziek me niet heel erg op. Toen dat wel het geval was, vond ik het niet zo bijzonder. Ik zag dat andere users op moviemeter trouwens wel positieve berichten over de score hadden, dus ik ga er nog eens achteraan.

En jij?

Simon Smith (crew)
Wat ik ervan gehoord heb, vind ik wel erg prettig, ik ben liefhebber van Herrmann (én van Truffaut), dus ik wil graag deze score nog een keer op cd aanschaffen.