Linda Ronstadt - Different Drum (1974)

Country
Label: Capitol

1. Different Drum (2:40)

met The Stone Poneys

2. Rock Me on the Water (3:41)
  3. I'll Be Your Baby Tonight (3:46)
  4. Hobo (3:05)
  5. Stoney End (2:42)
  6. Long Long Time (4:25)
  7. Up to My Neck in High Muddy Water (2:40)

met The Stone Poneys

8. Some of Shelly's Blues (2:08)

9. In My Reply (3:31)
  10. Will You Love Me Tomorrow (2:27)
avatar van sq
sq
Verzameling uit het oudste deel van het repertoire van Linda Ronstadt, samengesteld toen zij pas solo was gegaan. Op dit album ook de enkele stukken met eerdere band Stone Poneys. Toen ze populairder werd werden ook de originele Stone Poneys albums opnieuw uitgegeven.

Deze kocht ik eind jaren '70. Zij was een van mijn absoluut favoriete zangeressen destijds.

avatar van Hans Brouwer
sq schreef:
Zij was een van mijn absoluut favoriete zangeressen destijds.
Nog steeds!

avatar van sq
sq
Ik bedoelde eigenlijk vooral dat ik er inmiddels wel wat meer ken. Dit speelde in de tijd dat ik mijn albums nog kon tellen (deze zat bij de eerste 100).

Maar zeker speelt ook wel mee dat ik haar latere albums steeds minder vond dan deze. Behalve "You´re no Good" is er weinig meer dat ik net zo mooi vind als dit album. Via Linda Ronstadt heb ik indertijd Kate & Anna McGarrigle ontdekt (heeft ze een paar nummers van opgenomen waaronder het bekende 'Heart Like a Wheel"), en dat vond en vind ik toch wel een stuk mooier nog.

Dus: Linda nog steeds wel een fijne zangeres; Kata & Anna staan in mijn top 10.

Met 2 nummers van Michael Nesmith (van The Monkees) , "Different Drum", het eerste wat ik van Linda hoorde en ik was verbijsterd, en "Some of Shelly's Blues" maar dat dan in de geweldige uitvoering op het album "Uncle Charlie" van de Nitty Gritty Dirt Band.