Best of A Nightmare on Elm Street 1-6 (1993)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Charles Bernstein - Prologue (0:33)
  2. Charles Bernstein - Main Title (3:29)
  3. Charles Bernstein - Dream Attack (1:20)
  4. Charles Bernstein - Sleep Clinic (2:25)
  5. Charles Bernstein - Terror in the Tub (0:55)
  6. Charles Bernstein - Lurking (1:01)
  7. Charles Bernstein - Fountain of Blood (1:05)
  8. Charles Bernstein - Evil Freddy (0:48)
  9. Christopher Young - Main Title (2:30)
  10. Christopher Young - Kissing Freddy on the Catwalk (3:18)
  11. Christopher Young - "Kill for Me" (2:38)
  12. Christopher Young - Sports Attack/ Threatening Angela (2:35)
  13. Christopher Young - Freed of Her (1:38)
  14. Christopher Young - Snake-in-the-Class (0:50)
  15. Angelo Badalamenti - Opening (1:50)
  16. Angelo Badalamenti - Taryn's Deepest Fear (3:05)
  17. Angelo Badalamenti - Deceptive Romance (2:46)
  18. Angelo Badalamenti - Rumbling Room (1:15)
  19. Angelo Badalamenti - Puppet Walk (3:18)
  20. Craig Safan - Freddy's Back (4:37)
  21. Craig Safan - Joey's Wet Dream (1:40)
  22. Craig Safan - Freddy's Pizza Restaurant (1:58)
  23. Craig Safan - Debbie Checks In/ Time Circles (4:24)
  24. Jay Ferguson - Prologue - Elm Street Kids (0:48)
  25. Jay Ferguson - Main Title (3:23)
  26. Jay Ferguson - Don't Drink and Drive (1:45)
  27. Jay Ferguson - The Asylum (1:13)
  28. Jay Ferguson - Hell on Wheels (2:08)
  29. Jay Ferguson - Freddy Cuts Up (1:47)
  30. Brian May - Opening Titles (1:30)
  31. Brian May - Main Title (2:20)
  32. Brian May - Mama's Q-Tip (0:39)
  33. Brian May - Back with Doc (1:40)
  34. Brian May - Freddy Wins (0:53)
  35. Brian May - Happy Father's Day (4:18)
leuke verzamelaar

avatar van Chainsaw
Een hele mooie soundtrack !

neo
Interessante scores verzameld bij elkaar. Het nadeel hiervan is dat niet alle componisten even boeiende scores hebben gecomponeerd.
Om te beginnen:

Charles Bernstein- De grondlegger van Freddy's thema met synths, wat zeer beangstigend klinkt.

Christopher Young- Zijn score is meer dromerig en zelfs het thema klinkt inwezen als underscore.

Badalamenti- Geeft er ondanks het score genre gewoon weer voor een groot deel zijn eigen stijl mee. Misschien wel de meest opvallende als je he vergelijkt met hoe Young omging met de allereerste.

Safan- Eerlijk gezegd blijft dit totaal niet hange, zeker weten de zwakste schakel van de reeks.

Fergusun- Uiteraard weer synths net als alle voorgaande, hier alleen nog wat donkerder, richting gotisch, met genoeg goed klinkende tracks.

Brian May- Bekend van Mad Max scores, maar ook voor een episode van Tales From the Crypt, wat hij voor een groot gedeelte met zich mee droeg bij deze score. Tevens ook een van zijn laaste voor hij stierf (verwar hem trouwens niet met de man van Queen)

Samengevat zijn alleen de tracks van Safan middelmatig, in tegenstelling tot de rest wat aardig tot zeer aardig klinkt. 3.5 sterren

avatar van Zelva
Brian May- Bekend van Mad Max scores

Waarom staat er voortdurend Brain May in de tracklisting?

Heb het even aangepast.

Wist niet dat van deze films ook een score-album bestond.

neo
Een paar scores zijn zelfs nog apart van elkaar te verkrijgen (al sinds de mens bestaat zowat).

Wordt je niet bang van de muziek?....:)

neo
Het is sfeervol. Laat ik het zo stellen. Vaak als ik ga slapen zet ik een filmscore op om bij in slaap te vallen. Zoiets als dit belet je om te slapen (en dat is niet omdat ik nou zo zeer bang hiervan wordt )

Dat heb ik nou bij de score van Donnie Darko en Good Bye! Lenin.

neo
Zou je graag willen aanraden om ook eens wat anders te proberen, wat die twee zijn toch veel genoemde en relatief populaire filmscores, waar veel vergelijkbaar materiaal van is.

Geef is wat advies,doe maar in een Pm.
Ben wel bereid om vaker filmsscore's aan te schaffen.

mooie soundtrack's