Al Jarreau - Tenderness (1994)

R&B
Label: Warner Bros.

1. Mas Que Nada (5:14)
  2. Try a Little Tenderness (7:37)
  3. Your Song (6:05)
  4. My Favorite Things (5:21)

met Kathleen Battle

5. She's Leaving Home (7:39)
  6. Summertime (6:18)
  7. We Got By (6:04)

met David Sanborn

8. Save Your Love for Me (5:55)
  9. You Don't See Me (5:27)
  10. Wait for the Magic (5:52)
  11. Dinosaur (5:24)
  12. Go Away Little Girl (5:42)
Ziegler
Deze toch maar eens aangeschaft. Een liveopname in de studio als ik het goed begrijp. Ik was vooral nieuwsgierig vanwege twee nummers van z'n album 'We got by'. Wat mij betreft verreweg z'n beste album. En ik verzamel uitvoeringen van 'My Favourite things . . . .'. We hebben er weer één!
Het is ook niet erg om de band aan het werk te horen die hij meeneemt: Marcus Miller, Michael Brecker, Steve Gadd, Don Alias om er een paar te noemen. Niet erg om aan het werk te horen.

Heerlijk relaxed album van Jarreau. De band rondom hem is inderdaad om te smullen. Steve Gadd slaat geen slag teveel maar is wel op een dwingende manier aanwezig. Eigenlijk is hij op iedere plaat een meerwaarde. Het materiaal wordt met liefde en respect benaderd. Vocaal weet Jarreau de puntjes op de i te krijgen en zelfs het uitgekauwde Your Song krijgt een nieuwe dimensie. Mooie plaat 4 en halve ster