Motorpsycho - Supersonic Scientists (2015)

Alternatieve titel: A Young Person's Guide to Motorpsycho

Noorwegen
Label: Rune

1. Nothing to Say (5:19)
  2. Little Lucid Moments, Pt. 1: Lawned (4:06)
  3. Vortex Surfer (9:02)
  4. Dominoes (4:03)
  5. Starhammer [Edited Version] (11:38)
  6. The Nerve Tattoo [Single Version] (4:28)
  7. Starmelt / Lovelight (3:34)
  8. In Our Tree (3:50)
  9. Psychonaut * (6:33)
  10. The Other Fool (5:42)
  11. The Afterglow (5:53)
  12. Go to California [Single Edit] (2:56)
  13. Cloudwalker (6:04)
  14. Cornucopia (...or Satan, Uh... Something) (6:26)
  15. Serpentine [Single Edit] (3:30)
  16. The Golden Core (13:07)
  17. Toys * (3:45)
totale tijdsduur: 1:29:38 (1:39:56)
Robbiev
De eerste verzamelaar, geen slechte

avatar van Bardt1980
Ik vind het knap dat ze een band als Motorpsycho met zo'n enorme discografie en staat van dienst kan 'samenvatten' op één pietluttig schijfje. Zoiets kun je als platenmaatschappij nooit goed doen volgens mij. Er worden altijd nummers gemist, zo ook hier.

Bardt1980 schreef:

Ze hebben 'm zelf samengesteld. Bijzonder is dat elk nummer geremasterd is en van een ander album komt, sommige helaas een edit versie.

Ik denk dat dit album vooral interessant is voor mensen die MP willen leren kennen, vandaar de subtitel: A Young Person's Guide to Motorpsycho.

Ik denk niet dat MP ooit weer een verzamel album gaat uitbrengen zoals bij andere bands/platenmaatschappijen die elk jaar een best of uitbrengen.

Heb zelf de dubbel vinyl bij Stickman vandaan voor 20 euris. Geen pietluttig schijfje

avatar van Bardt1980
Robbiev schreef:

Dat ze het zelf hebben samengesteld was mij niet bekend. Vaak zijn dit soort verzamelaars een product van de platenmaatschappijen. Dat het remasters zijn is daarentegen wel weer interessant.

kippenhok
Bardt1980 schreef:

Het is een 2cd. En LLM Pt. is het eerste deel van Suite: LIttle Lucid Moments.

Robbiev
Maar je moet toch eerlijk toegeven dat - wat Motorpsycho betreft - een dubbelaar op cd wat meer op zijn plaats was geweest... Nummers als Kill Someday, Hey Jane, Sinful Wind-Borne, For Free, Suite: Little Lucid moments, The 29th bulletin etc. wel gemist worden op een album als deze? [/quote]

Jajaja..zo weet ik er wel nog veeeeel meer, geen doen met die gasten

Robbiev
Algemene opmerking. volgens mij moet er voor elke verzamelaar een nieuwe master worden gemaakt En dat is altijd al zo gweest. Ik snap dan ook niet zo wat er nou ineens zo bijzonder is aan het gegeven 'remaster'. [/quote]

De nummers zijn opnieuw vanaf master gemixt. Ik hoor het verschil eigenlijk ook niet, maar zal wel aan mij oude oren liggen

avatar van Zoute Popcorn
Mooi om te zien dat dit dubbelalbum eindigt met hun allerbeste nummer: The Golden Core.