The Raveonettes - Chain Gang of Love (2003)

Denemarken
Label: Columbia

1. Remember (2:46)
  2. That Great Love Sound (3:16)
  3. Noisy Summer (2:24)
  4. The Love Gang (2:16)
  5. Let's Rave On (1:05)
  6. Dirty Eyes (Sex Don't Sell) (2:26)
  7. Love Can Destroy Everything (2:53)
  8. Heartbreak Stroll (2:27)
  9. Little Animal (3:09)
  10. Untamed Girls (1:44)
  11. Chain Gang of Love (2:36)
  12. The Truth About Johnny (2:36)
  13. New York Was Great (2:49)
avatar van titan
titan (crew)
Toch een beetje een kwestie van jammer, heeft heel minder pit en charme dan Whip it on. 3*

avatar van Sander B.
Tegenvaller na het fraaie 'whip it on' . Téveel van hetzelfde en misschien wel téveel nummers voor dit genre, waardoor halverwege de cd toch de verveling toeslaat. Bij mij althans.

avatar van NERD
Beach Boys meets Velvet Underground, geweldig! Dit is echt precies de soort muziek en CD waar je me midden in de nacht voor wakker mag maken.

4 sterren

avatar van NERD
Begint wel snel vervelend te worden na herluisteringen.

3 sterren

avatar van NERD
Wel grappig, denk dat ik eindelijk het nut van deze CD heb gevonden. Je moet er niet te aandachtig naar luisteren want dan wordt het snel vervelend, het is namelijk niet erg diep of ingewikkeld allemaal. Maar als achtergrond of sfeermuziek (vooral in de zomer) is het perfect op z'n plaats.

Doe er weer een halve bij 3 sterren wordt 3,5

avatar van otherfool
Fijn plaatje om je 's ochtends met je nog slapende kop op je fiets te hijsen; de oren worden in ieder geval wakker! Lekkere sound waarin de nummers (toegegeven) wel *erg* veel op elkaar lijken (eigenlijk is het gewoon 1 liedje van een half uur) maar ja, toch elke keer weer fris en fruitig (en fluitend!) op de juiste bestemming aankomen he...

Het is onmogelijk boos te worden op dit ontbijtje: 3,5*.

Woutt
Erg leuke muziek van een bandje die wel heel goed naar The Jesus & Mary Chain heeft geluisterd. Ik erger me niet zo aan het feit dat het veel op elkaar lijkt; het luistert gewoon heerlijk weg.

avatar van hectometersnor
Samen met Whip it on een geweldig debuut van the raveonettes. Vooral deze eerste 2 albums zijn geweldig en enorm catchy. Aanrader voor elke muziek liefhebber.

4.5 sterren

avatar van LucM
Een kruising van Velvet Underground en Mama's & Papa's gekruid met de stofzuigersound van The Jesus & Mary Chain, dat brengen The Raveonettes.
Maar het resultaat vind ik erg geslaagd: korte puntige popsongs met vrolijke en aanstekelijke melodieën, prima zangharmonieën en een zomerse sfeer.

elrayo
Wat een leuk album! Gezellige korte noise-pop nummers. Hier word ik helemaal vrolijk van.