Califone - Heron King Blues (2004)

Label: Thrill Jockey

1. Wingbone (3:45)
  2. Trick Bird (5:56)
  3. Sawtooth Sung a Cheater's Song (7:43)
  4. Apple (5:10)
  5. Lion & Bee (3:34)
  6. 2 Sisters Drunk on Each Other (4:56)
  7. Heron King Blues (14:56)
  8. Outro (3:23)
avatar van Paalhaas
Weer een heerlijk plaatje van deze op MuMe jammerlijk onbekende groep. Califone, een offspin van het al even ondergewaardeerde Red red meat, maakt lekker nonchalante, excentrieke rootsrock, vaak gedomineerd door Tim Rutili's diep relaxte stemgeluid. Echt zo'n band die ik af en toe even móet opzetten. Sawtooth sung a cheater's song, 2 Sisters drunk on each other en de epische titeltrack zijn hier de hoogtepunten. Ik zie dit best nog eens omhoog gaan qua score. Hoe dan ook één van de betere platen van 2004.

avatar van TJN
TJN
Echt één van mijn favoriete bandplaten, zonder meer. Past me als een handschoen.