Swans - The Gate (2015)

Label: Young God

1. Frankie M (29:25)
  2. A Little God in My Hands (13:13)
  3. Apos / Cloud of Unforming (33:41)
  4. Just a Little Boy (16:40)
  5. Cloud of Forgetting (11:34)
  6. Bring the Sun / Black-Eyed Man (28:16)
  7. When Will I Return? [Demo] (2:58)
  8. New Rhythm Thing [Demo] (1:59)
  9. People Like Us [Demo] (3:54)
  10. Red Rhythm Thing [Demo] (3:04)
  11. Finally, Peace [Demo] (3:26)
avatar van DjFrankie
In een oplage van 2500 stuks.

Zephyr
Ja, zo langzamerhand is Swans echt wel een hype aan het worden, heb ik zo maar eens het idee.
Al die gelimiteerde items vliegen de deur uit tegenwoordig...

Prijzen worden me ook gewoon te gek, eerlijk gezegd. Deze kost minimaal USD 45, + nog verzendkosten; dan ga je zomaar even een Eurootje of 50 of 55 aftikken, denk ik.
Komt goed van pas dat ie uitverkocht is, want naar nieuwe releases van Swans kijk/keek ik hélemaal niet meer naar uit

Swans had gewoon na Soundtracks For The Blind niet meer heropgericht moeten worden.

avatar van Rudi S
Zephyr schreef:

Nou de bedoeling van dit album was dus dat hiermee het nieuwe reguliere album zou worden gefund

avatar van bennerd
De mythe is nu zwaar aan het afbrokkelen.

Boude stelling. De laatste twee reguliere platen zijn ontzettend geweldig en worden over het algemeen enorm geprezen. Het lijkt me net dat Swans de mythe mooi uitbreidt ipv doet afbrokkelen.

avatar van nikon42
Ik kan maar 1 ding uitbrengen na het beluisteren.........WAUW

avatar van brasikurtz
Voor 60 euro heb je dit album en het volgende in mei 2016. Ik heb alles van Swans en het is onzin dat Swans had moeten stoppen na 'Soundtracks for the Blind' omdat de meeste albums daarna totaal anders waren dan daarvoor. 'Cloud of Forgetting' is mijn favoriete nummer op dit foundraisersalbum .

avatar van Leeds
Zephyr schreef:
Al die gelimiteerde items vliegen de deur uit tegenwoordig...

De mythe is nu zwaar aan het afbrokkelen.

Swans is in vergelijking met begin tot halfweg jaren 90 niets veranderd. Dat is ook zo voor hun jaren 80 werk. Het concept is eigenlijk gebleven. Enkel de variatie in genres maken in kleine mate het verschil. Dat de mythe afbrokkelt of dat dit een hype is slaat eigenlijk nergens op. Van deze cd zijn er ook maar 2500 gemaakt, dus is het niet onlogisch dat ze snel uitverkocht zijn.