Karawane - Karawane (2015)

Label: Excelsior

9. Survive (3:34)
  10. Dirt (3:42)
  11. Bells (4:10)
avatar van oceanvolta
Net aangeschaft na hun optreden in Den Haag. Ze waren het voorprogramma van Alamo Race Trach waar ik nu op sta te wachten.

De zanger/gitarist is Anne Caesar van Wieren. Hij was ook de zanger/gitarist van LPG. Eén van de leukere NLse indierock bandjes. Nu dus een nieuwe band. Wederom erg leuk, klein beetje arty. Af en toe een gierende gitaarsolo soms in combinatie met een dwarsfluit solo.
Althans, zo gaat het er live aan toe. Anne heeft de plaat op de fluit en drums na zelf ingespeeld en het album is eigenlijk een apart project naast de band die nu geformeerd is.

Ik heb het album nog niet gehoord, daarover later meer.

Nu op de luisterpaal!

avatar van Sunderland
Vanavond live gezien bij de nieuwjaarsborrel van Indiestad in de Paradiso en positief verrast. Tussen de overige bandjes leken mij dit al wat mannen met ervaring en zo blijkt, zanger is idd van voormalig LPG.

Wordt spoedig beluisterd alhier!

avatar van oceanvolta
Sunderland schreef:

Wordt spoedig beluisterd alhier!

Ik ben benieuw wat je van het album vindt. Ik heb de band ook eerst live gezien en daarna pas het album. Live is het toch behoorlijk anders uitgevoerd. De gierende gitaarsolo's zijn nergens te bekennen. Het zijn daarentegen wel voornamelijk prettige popliedjes met een scherp randje. Zoals LPG ze ook maakte alleen iets minder goed.

avatar van Sunderland
oceanvolta schreef:
Ik heb het album wel beluisterd maar ik zie dat ik niet gestemd heb dus zal hem niet uitbeluisterd hebben. Ik had dezelfde 'teleurstelling' als jij: ik herkende het live-geluid ook niet terug en vond er dermate weinig aan dat ik het album afgezet heb.