The Elm Street Group - Freddy's Greatest Hits (1987)

1 stem

Label: RIC

1. Do the Freddy (2:31)
  2. Obsession (4:02)
  3. Wooly Bully (2:45)
  4. Don’t Sleep (5:11)
  5. In the Midnight Hour (3:26)
  6. Dance or Else (4:30)
  7. All I Have to Do Is Dream (2:44)
  8. Down in the Boiler Room (4:33)
  9. Elm Street Dreams (3:55)
avatar van PEN15
Op zoek naar wat nieuws voor Halloween?

Deze plaat schijnt back in the day erg onsuccesvol te zijn geweest, vandaar dat het momenteel een beetje verzamelaarsobject is verworden. Via youtubevideos ben ik te weten gekomen over deze nummers die covers, parodieën of zelf geschreven zijn. Ik kreeg dit per toeval te horen in diverse halloweenfilmpjes waarbij een aantal songs als introductie van de video gebruikt. Zodoende ben ik verder gaan zoeken, want de covers van the everly brothers en wilson pickett vind ik stiekem toch best leuk gedaan. Laat je verrassen!

Het is duidelijk dat het langste nummer van vijf minuten speelduur ook meteen het minste is. Zangeres Stephany Davy heeft eens laten weten dat het allemaal puur voor de lol was, zonder al te serieuze bedoelingen. Zij doet het toch behoorlijk leuk in de covers en heeft een uitbundige, vrolijke stem, echter is zij ook wat minder tijdens de eigen songs. Alsof ze de covers al veel vaker heeft gezongen tijdens het douchen! Verder ook grappig: op de hoes lijken de messen me niet echt en bijgetekend. Freddy Krueger glimlacht hier ook vriendelijk. Het moest natuurlijk een vreedzame presentatie worden.