Gavin Christopher - One Step Closer (1986)

1 stem

R&B
Label: Manhattan

1. One Step Closer to You (5:10)
  2. Are We Running from Love (4:46)
  3. In the Heat of Passion (5:07)
  4. Back in Your Arms (5:36)
  5. Once You Get Started (4:18)
  6. Love Is Knocking at Your Door (5:09)
  7. Sparks Turn Into Fire (4:30)
  8. Could This Be the Night (4:29)
  9. That's the Kind of Guy I Am (4:10)
avatar van PEN15
Komt bij mij zelden voor dat ik een hitlijst-topper op een album zo waanzinnig goed vind en de rest niet om door te komen. Ondanks dat deze plaat een fijn vertrouwd jaren tachtig geluid heeft, is one step closer to you verreweg het enige nummer dat je van Gavin Christopher moet kennen. Het is een schitterend mooi en aanstekelijk lied dat sterk doet denken aan het deuntje van The Way You Make Me Feel, waarmee Gavin toch echt eerder was.

Ik heb nogal wat platen waarvan ik maar één nummer mooi vind en de rest niet. De albumversie is met veertig seconden uitgerekt zodat je eigenlijk nog veel meer hebt aan de 12" singel. Deze plaat kan daardoor helemaal onderaan de stapel in de categorie mislukte artiesten met one-hit-wonders. Gavin was wellicht een stapje dichterbij zijn liefde, maar nog kilometers ver weg van het echte succes.