Rock Ballads Vol. 5 (1996)

Label: Magnum

1. Deep Purple - Child in Time (10:15)
  2. K's Choice - Not an Addict (4:46)
  3. Oasis - Wonderwall (4:18)
  4. Gary Moore - Still Got the Blues (6:08)
  5. Scorpions - Still Loving You (6:08)
  6. Heart - Alone (3:38)
  7. Foreigner - That Was Yesterday (3:46)
  8. Santana - She's Not There (4:07)
  9. Vandenberg - Different Worlds (4:29)
  10. Nazareth - Love Hurts (3:51)
  11. The Who - See Me, Feel Me (3:14)
  12. Roger Daltrey - Giving It All Away (3:26)
  13. The Pretenders - I Go to Sleep (2:56)
  14. The Bangles - Eternal Flame (3:55)
  15. Phil Collins - Against All Odds (Take a Look at Me Now) (3:23)
  16. Red Hot Chili Peppers - Soul to Squeeze (4:52)
  17. Poison - Every Rose Has Its Thorn (4:18)
Wat een rare en onevenwichtige verzamelaar is dit: Rock klassiekers als Child in Time naast Soul to Squeeze en dan ook een Phil Collins ertussen
Toch weten de betere nummers het naar een krappe voldoende te trekken...

avatar van Rogyros
Vanwege de onevenwichtigheid inderdaad mijns inziens ook net 3 sterren. Er staan prachtige parels op, maar het de onevenwichtigheid stoort.

avatar van kaztor
Degene die dit heeft samengesteld heeft volgens mij totaal geen voeling met het fenomeen 'rockmuziek'. K's Choice en The Who naast Phil Collins, Nazareth en The Bangles? Dat vloekt als de neten, man!

avatar van Rogyros
Deze rock ballads was wel mijn kennismaking met Soul To Squeeze van de rode pepers. Dat is dan wel weer erg prettig!

Altijd gerommel met die TV-CD's, muziek voor het hele gezin.
Tweedehands kom ik ze nog regelmatig tegen, waarop zelfs The Lady In Red van Chris de Burgh tot de Rock Ballads gerekend wordt.