Stereolab - Mars Audiac Quintet (1994)

Rock / Avant-Garde
Label: Elektra

1. Three-Dee Melodie (5:02)
  2. Wow and Flutter (3:08)
  3. Transona Five (5:32)
  4. Des Étoiles Electroniques (3:20)
  5. Ping Pong (3:02)
  6. Anamorphose (7:33)
  7. Three Longers Later (3:28)
  8. Nihilist Assault Group (6:55)
  9. International Colouring Contest (3:47)
  10. The Stars Our Destination (2:58)
  11. Transporte Sans Bouger (4:20)
  12. L'Enfer des Formes (3:53)
  13. Outer Accelerator (5:21)
  14. New Orthophony (4:34)
  15. Fiery Yellow (4:04)
avatar van jellorum
Voorlopig vind ik dit wel een beetje een flauwe worst, wat monotoon en in het algemeen niet echt bijzonder opwindend, hier en daar een goede vondst maar ik heb toch al betere Stereolabs gehoord......

Inderdaad een wat mindere Stereolab, zo tussen de fantastische voor- en naganger. Het blijft altijd aangenaam luistervoer, maar voor mij springt er na een paar keer luisteren eigenlijk geen enkel nummer bovenuit.

Aquila
In vergelijking met die twee wellicht minder, maar op zichzelf staand zeker niet slecht. Goortste minpunt is denk ik dat het album erg lang is (en lange nummers kent) - maar dat is vaker een euvel bij Stereolab albums. De eerste helft is buitengewoon sterk, de eerste pakweg 9 nummers doen echt niet onder voor werk dat op Transient (nou akooord dat is wel echt buitencategorie) of Emperor staat.