Regina Richards and the Red Hot - Regina Richards and the Red Hot (1981)

geen stemmen

Label: A&M

1. Ton of Bricks (0:01)
  2. Company Girl (2:59)
  3. Tyger (2:49)
  4. Don't Want You Back (2:41)
  5. Daytime Dream (3:10)
  6. Jealous (3:30)
  7. You Better Go (3:05)
  8. Main Chick (2:40)
  9. Shoulda Done Something (3:34)
  10. Tug of War (1:54)
avatar van PEN15
Af en toe lijkt het wel eens alsof het leven een loopje met me neemt. Dacht ik bijna zeker alles te weten over Regina (zie verhaal), duiken de laatste jaren ineens vergeten songs/platen op. Ik heb heel erg lang gedacht dat ze nooit kansen heeft gekregen. Haar tweede plaat genaamd Best Kept Secret, bleef ook een geheim, want het management zag op het laatste moment af voor het uitbrengen van die plaat. Ze vonden dat het geen succes zou worden en na een voorproefje van de opgedoken rarities te hebben beluisterd, ben ik bang dat ze wel eens gelijk hebben gekregen.

Maar er is meer, dan duikt er ook nog eerder werk op van voor haar periode als popster in de vorm van een rockband. Ben ik wel wakker? Regina Richards, wier echte naam Regina Marie Cuttita en tot voor de scheiding, Regina Lee, was dus al veel eerder bezig met een carriere als muzikant en niet zomaar en alleen liedjesschrijver voor o.a. Madonna geweest; een vaakgehoord gerucht achter Baby Love 1986 wat voor altijd een van mijn lievelingsnummers blijft.