Ringo Starr - Icon (2014)

Rock / Pop
Label: Capitol

1. Photograph (4:00)
  2. It Don't Come Easy (3:02)
  3. You're Sixteen (You're Beautiful and You're Mine) (2:50)
  4. Oh My My (4:16)
  5. Only You (And You Alone) (3:25)
  6. King of Broken Hearts (4:44)
  7. No-No Song (2:33)
  8. Back Off Boogaloo (3:20)
  9. Walk with You (4:42)
  10. (It's All Down to) Goodnight Vienna (3:03)
  11. Yellow Submarine [Live] (3:10)
avatar van Oxazepam
Deze budget compilatie uit de Icon serie verscheen op 9 september 2014, op dezelfde dag als die van John Lennon.
Er is hier een keus gemaakt uit Ringo's beginjaren als solo-artiest en de bekende hits van 1971 t/m 1974 zijn hier aanwezig.
Daarna zat Ringo weer op andere labels. Men slaat dus veel creatieve jaren over. Deze compilatie is opgevuld met werk uit de jaren 1998 en 2010. Heel mooi zijn King Of Broken Hearts en Walk With You (met een beetje hulp van Paul McCartney). De Cd sluit af met een gezellige live versie van Yellow Submarine.
Ik heb deze van Ringo en de Icon van John Lennon toen tegelijk bij bol besteld.
Van Ringo verscheen in 2007 al de nog beter samengestelde compilatie Photograph - The Very Best Of, waarop ook zijn werk van die andere labels aanwezig is. Ik vond deze Icon wel genoeg voor mijn oortjes, en ik heb ook nog zijn bekendste reguliere albums.
Toen ik Cd's bestelde waren ze nog vriendelijk geprijsd, maar nu kom ik ze overal voor wat duurdere prijzen tegen.