Loituma - Things of Beauty (1998)

Finland
Folk
Label: NorthSide

1. Eriskummainen Kantele (3:42)
  2. Kultaansa Ikävöivä (4:24)
  3. Viimesen Kerran (3:12)
  4. Minuet and Polska (7:47)
  5. Kun Mun Kultani Tulisi (5:10)
  6. Valamon Kirkonkellot (5:35)
  7. Ai, Ai Taas Sattuu (3:44)
  8. Suo (6:49)

Loituma live

meer...

yekezzez schreef:
zwaar irritant

Zou het best kunnen worden als je het veel hoort: maar zo voor de eerste keer vond ik het eigenlijk best leuk (is het nu een nieuwe guilty pleasure???)

Samples van tracks van deze cd vond ik ook zo slecht nog niet

Guilty pleasure: absoluut. Ik maak me er ook schuldig aan

Is het makkelijk te krijgen hier in Nederland???

Lijkt mij vrij lastig. Het clubje is niet heel bekend (in Nederland).

Inderdaad moeilijk te krijgen, dus dan maar via mp3's voorlopig. Wel besteld bij amazon.com, dus dat gaat nog even duren vrees ik.
Er zijn ook een aantal zeer aanstekelijke remixen te vinden van het nummer Ievan Polkka.

Opener Eriskummainen Kantele (My Kantele) belooft al heel veel goeds en dat weten ze tot aan die grote hit (Ievan Polkka) helemaal vast te houden.
Het is sprookjesachtige muziek dat helemaal uit dat hoge noorden naar ons kikkerlandje weet te dwarrelen rechtstreeks huize aERo binnen.

Vanaf nu ben ik een grote fan van het Prei-Meisje

avatar van Pinsnider
Is dit in het zelfde straatje als Värttinä, waar ik laatst op werd gewezen door een goede vriend..??
Die tip wil ik jullie dan namelijk wel doorgeven, bij deze...

Värttinä is geweldige Finse folk en heeft mij volkomen verrast vanwege de originalitieit... Maar ik zal dit ook eens proberen (als dat lukt).

Pinsnider schreef:
Die tip wil ik jullie dan namelijk wel doorgeven, bij deze...

Ik zie de naam nog wel eens voorbij komen ja, of het te vergelijken is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik momenteel zwaar onder de indruk ben van de schoonheid van deze cd

Zeer mooie muziek. Op het nummer Ievan Polkka is het lastig om stil te blijven zitten, maar het nummer is eigenlijk niet representatief voor de rest van de CD.

De andere nummers brengen je tot een hypnotiserende rust al vanaf het eerste nummer. Zeer de moeite waard om je door Loituma mee te laten nemen naar een andere wereld.

Ik ga ook mee met 4,5*

Dank yekezzez voor je toevoeging: dit gaat wel een grote musicmeter-ontdekking worden dankzij jou dus

avatar van Martin Visser
Dat is voor mij wel even wennen. Klinkt op het eerste gehoor wel heel erg liefelijk. Maar ik zet door...