Beaver Nelson - Little Brother (2000)

Roots / Rock
Label: Black Dog (I)

1. Fallen Down (3:04)
  2. Your Little Girl (2:53)
  3. Scattered (3:37)
  4. Little Brother Blues (4:41)
  5. Remnant (4:18)
  6. Playing for Keeps (3:36)
  7. Fever Kept Me Up All Night (3:11)
  8. Don't Bend, Just Break (4:34)
  9. Shodow on the Wall (3:49)
  10. I Like Girls (3:42)
  11. My Bones Will Be the Picture Frame (3:30)
avatar van dudehere
Van een muzikale ontdekking kan mijn humeur dagenlang goed stemmen. Toen op altcountry.nl een cd van Beaver Nelson recenseerde als ‘vergeten klassieker’, ben ik de man eens gaan googelen.

Het resultaat is dat ik nu al dagen blij ben met deze cd. Wat we horen is een goede singer-songwriter die goede, poppy up-tempo, rootsrock maakt. Degelijke begeleiding en, op wat pittige blazers en piano na, geen fratsen.
In zijn muzikale ‘home-state’ Texas zou je met deze omschrijving niet opvallen (en aan de reacties op MuMe te zien, hier ook niet).

Toch vind ik dit een erg goede plaat waar ik naar blijf luisteren zonder dat ik kan verklaren waarom. Dat ie dieper gaat dan de eerste luisterbeurten doen vermoeden mag je van me aannemen.

Tip voor een goed humeur: google Beaver Nelson eens