Ashford & Simpson - Stay Free (1979)

Soul / Funk
Label: Warner Bros.

1. Found a Cure (7:02)
  2. Stay Free (5:30)
  3. Dance Forever (5:50)
  4. Nobody Knows (6:37)
  5. Crazy (3:42)
  6. Finally Got to Me (4:44)
  7. Follow Your Heart (4:45)
avatar van Poeha
Found a Cure is nog steeds een regelrechte disco stamper van het zuiverste water.

Ashford & Simpson waren samen succesvolle producers en songschrijvers, ook voor anderen. Eén van hun beste eigen albums vind ik dit Stay Free uit disco jaar 1979. Om te beginnen vanwege het geweldige Found A Cure, in de onovertroffen lange versie, een klassieker op de dansvloer. Maar er staat meer moois op, als je van soulful funk houdt tenminste. Ook de titelsong Stay Free, Dance Forever & het sterke Nobody Know (the inside) mogen er meer dan wezen. Crazy is een mooie soul ballad. Dat alles wordt gezongen door de mooi bij elkaar passende fraaie stemmen van Ashford & Simpson. Een prima plaat dit Stay Free.