The Weepies - Say I Am You (2006)

Folk / Pop
Label: Nettwerk

1. Take It from Me (3:55)
  2. Gotta Have You (3:22)
  3. World Spins Madly On (2:47)
  4. City Wide Rodeo (4:15)
  5. Riga Girls (2:38)
  6. Suicide Blonde (1:39)
  7. A Painting by Chagall (4:00)
  8. Nobody Knows Me at All (2:03)
  9. Not Your Year (3:37)
  10. Twilight (3:02)
  11. Stars (3:04)
  12. Love Doesn't Last (2:49)
  13. Slow Pony Ride (4:11)
ik leerde dit bandje kennen via het nummer take it from me. zachte pop met mooie lyrics en met mooie vrouwen-en mannen-stemmen. the world spins madly on komt voor in een ep van grey's anatomy, lekker toepasselijk.

mooi album, hoewel sommige songs wel wat op elkaar lijken.

avatar van henrico
Ik leerde het bandje kennen dankzij een Amerikaans internetstation. Het zijn erg zoete nummers, (maar) ik geniet er erg van. Hoewel ik doorgaans meer om mannenstemmen geef, vind ik het heel mooi. Bovendien treedt Steve Tannen zo nu en dan ook op de voorgrond...

via 'World spins madly on' in aanraking gekomen met deze band. Heerlijke nummers voor een druilerige zondag middag

avatar van otherfool
Ultiem ontspannende plaat die soms een beetje vervalt in Ally mcBeal achtige liedjes, maar er staan toch ook echt een paar pareltjes op (World Spins Madly On bijvoorbeeld, of Love Doesn't Last Too Long). Nobody Knows Me At All had trouwens zo een liedje van Regina Spektor kunnen zijn...

3 sterretjes.

avatar van Koerok
Ik vind 't een heel fijn plaatje. Een 3.5.

avatar van Josje
ken alleen gotta have you en die is moooii, binnekort eens derest beluisteren.

Een lieve plaat voor lieve mensen

Zeer aangename kennismaking deze Weepies. De naam alleen al.
Na aantal keren draaien viel het kwartje. Typisch zo'n plaat die erg verslavend werkt. Waardering zal waarschijnlijk wel snel omhoog gaan.

avatar van Koenr
musicfriek schreef:
Een lieve plaat voor lieve mensen

Woeh, maar eens op zoek gaan dan.

En? Lief genoeg?

avatar van Tha)Sven
World spins madly on is een geweldig nummer. Leren kennen via Scrubs natuurlijk Tijd om de rest ook maar eens te proberen

avatar van Koenr
musicfriek schreef:
En? Lief genoeg?

Het heeft even geduurd misschien, maar goed. Ja, erg lief.

Het hier veel genoemde World Spins Madly On vind ik niet zo bijzonder, maar Gotta Have You en vooral Painting by Chagall zijn echt prachtig. Fijn plaatje, gaat nog wel vaker langskomen.

avatar van musicfriek
Wat grappig, laatst 2 genoemde nummers heb ik als favorieten en verder vind ik Take It from Me ook geweldig. Wist wel dat deze je zou bevallen

avatar van De Daniël
World Spins Madly On gehoord en dat sprak mij wel aan.