Bouncing Souls - The Gold Record (2006)

Punk
Label: Epitaph

1. The Gold Song (3:19)
  2. So Jersey (4:04)
  3. Sounds of the City (2:45)
  4. The Pizza Song (3:45)
  5. Sarah Saturday (3:49)
  6. Better Things (3:29)
  7. The Messanger (4:22)
  8. Lean on Sheena (3:23)
  9. Letters from Iraq (3:00)
  10. The New Thing (3:13)
  11. Midnight Mile (2:55)
  12. For All the Unheard (6:48)
Lekkere upbeat melodieuze skatepunk.

Eerlijk gezegd kun je hier geen buil aan vallen, en juist dát zal enkelen in het verkeerde keelgat schieten. Er wordt dan ook nergens tegenaan geschopt, eerder richt het zich op dingen die uit het leven gegrepen zijn.

Levert een heel prettig in het gehoor liggend album op, wat precies lang genoeg duurt om niet irritant te worden. .

avatar van lowieke
Bouncing souls gaat al een tijd mee en is één van DE hardcore bands. Geweldige texten over dingen uit het leven zoals liefde, pech, liefdesverdriet, vrienden etc etc. En met deze cd gaan ze daar gewoon weer lekker mee verder, fantastisch album.

avatar van Norbert
Hardcore? Lijkt me meer (pop-)punk als je t mij vraagt.

avatar van lowieke
Ja naja deze CD is mischien wat minder maar Bouncing Souls blijft toch een echte hardcore band, komt mischien ook meer door de uitstraling en teksten als 'east side mags'.

laat ons duidelijk zijn
bouncings souls is punk rock muziek

geen pop-punk en zeker geen hardcore

avatar van lowieke
Door de stoere oi arbeiders gebeuren om ze heen vind ik het hardcore.

avatar van royals
Dit is mijn favoriete Bouncing Souls plaat. Vooral door Sarah Saturday, The Gold Song, Better Things, The Messenger en Lean On Sheena. Gewoon goede band met melodieuze meezingers.