The Everly Brothers - Rock'n Soul (1965)

Label: Warner Bros.

1. That'll Be the Day (2:21)
  2. So Fine (1:56)
  3. Maybelline (1:50)
  4. Dancing in the Street (2:36)
  5. Kansas City (2:24)
  6. I Got a Woman (2:08)
  7. Love Hurts [New Version] (1:58)
  8. Slippin' and Slidin' (1:54)
  9. Susie Q (1:56)
  10. Hound Dog (1:55)
  11. I'm Gonna Move to the Outskirts of Town (2:52)
  12. Lonely Weekends (1:59)
avatar van nlkink
Dit album heb ik samen met het album 'Beat & Soul' op één CD, aangevuld met een behoorlijk aantal extra tracks, waarvan een deel nooit eerder uitgebracht. Er worden hoofdzakelijk covers gespeeld, aangevuld met een handjevol originals. Persoonlijk vind ik 'Beat & Soul' de betere van de twee.

Ben het helemaal eens met nlkink, alleen de samenzang van de Everly's. Ongeëvenaard.

Toen ik nog een jong kereltje was luisterde ik zaterdag middags naar Radio Veronica voor de top 40, gepresenteerd door Joost den Draaijer alias Willem van Kooten. Tussen het Beatles geweld van die dagen herinner ik mij the Everly Brothers met That’ll be the day (oorspronkelijk van Buddy Holly, maar dat wist ik toen nog niet) en korte tijd later hun 2e hit : the Price of love en ook Love is strange. Van mijn zakgeld kocht ik toen de singeltjes. Nu heb ik de LP’s op cd, voor zover dat mogelijk is, want aan sommigen is moeilijk te komen.
The Price of love staat voor zover ik kan nagaan, op geen enkel regulier album, maar het Reunion concert begint met dit nummer.

avatar van nlkink
The Price Of Love staat op The Everly Brothers - In Our Image (1966) - MusicMeter.nl, ouwekock, track 7. Een album uit 1966 dat meer dan de moeite waard is en dat eigenlijk samengesteld is uit een trits al dan niet succesvolle singles, goede B-kantjes, materiaal dat nog op de plank lag en een paar songs apart voor het album opgenomen.
Je zou denken dat het een rommelig geheel is maar op zich heel consistent en het album klinkt niet zo gedateerd als Rock 'n' Soul. Qua sound ligt In Our Image meer in het verlengde van Beat & Soul.
Enige misser op In Our Image is m.i. Lovey Krazevit.

Nikink, je hebt gelijk. In our image is niet in mijn bezit en ik had niet goed gekeken. Dit is een album die moeilijk op cd te verkrijgen is. BOL vraagt 100 euro en dat is te veel voor mijn beurs en verder wordt In our image nergens op cd aangeboden. Gelukkig heb ik genoeg muziek van de broers. Ook ik vind Beat & Soul een stuk beter dan Rock & Soul. Van Don & Phil als soloartiesten heb ik nog niets.