538 Dance Smash Hits Autumn 2002 (2002)

Dance
Label: EMI

1. Jan Wayne - Because the Night
  2. In-Grid - Tu Es Foutu
  3. Kate Ryan - Mon Coeur Résiste Encore
  4. Tim Deluxe en Sam Obernik - It Just Won't Do
  5. Intenso Project - Luv da Sunshine
  6. DJ Tiësto en Suzanne Palmer - 643 (Love's on Fire)
  7. 4 Strings - Diving
  8. Karaja - She Moves (La la La)
  9. Drunkenmunky - E
  20. Klea - Tic Toc
  21. Energy 52 - Café del Mar [Café del Marco V Remix]
avatar van nuf
nuf
vond ik destijds een heel leuk album! maar dat was al weer een paar jaartjes geleden..

3* voor het kleine beetje "jeugdsentiment"

avatar van Nicolage Rico
De verzamelcd's van 538 zijn een stukkie beter dan de Hitzones. Het is geen topmuziek, maar sommige nummertjes kan ik nog wel aan. 2 *

avatar van nuf
nuf
weer gevonden en geluisterd... en geen jeugdsentiment hoor, wat een baggermuziek over het algemeen. ik kan me het meeste niet eens meer herinneren...

avatar van RogerV
1.Jan Wayne - Because the Night
Dit nummer is symbolisch voor de eurodance van die tijd. Niet de eerste coverrotzooi en ook niet de allerslechtste. Maar wel een die ook in de tijdsgeest van de breezercultuur past. Vulgair, oppervlakkig en schaamteloos. Vooral Jan Wayne's gonna move yaah is natuurlijk exemplarisch voor het non-talent van deze opportunist.

2.In-Grid - Tu Es Foutu
Di vond ik een heel leuk nummer. Beetje camp maar wel heel origineel en sfeervol. Weinig mis mee.

3.Kate Ryan - Mon Coeur Résiste Encore
Een Franse remake van een Engeltalig hitje van haar uit 2001 en dat klinkt tamelijk geforceerd. Het origineel was prima.

4.Tim Deluxe en Sam Obernik - It Just Won't Do
Zeeer vette zomerhit van dat jaar. Hele stevige beats en een goede snelheid. En een leuke opvallende zangeres,

5.Intenso Project - Luv da Sunshine
Leuk discohousehitje waarbij 10cc op een vernuftige wijze in iets nieuws wordt verwerkt

6.DJ Tiësto en Suzanne Palmer - 643 (Love's on Fire)
Tamelijk zinloze vocale versi. Al vind ik de vocal niet eens zo slecht maar had aub een nieuwe plaat gemaakt.

7.4 Strings - Diving
Ook een fantastisch nummer. In feite werden hier na Take me away de puntjes op de i gezet. Goede pakkende vocals en een mooie spanningeopbouw. Het refrijn heeft alles in zich wat een memorabele anthem moet hebben.

8.Karaja - She Moves (La La La)
Kinderachtige meuk

9.Drunkenmunky - E
Nog een nabrander van een eerdere stijl vuilnisbakkenhouse

10.Starsplash - Free
Heipalentrance/Happy hardcore, maar dit hitje was nog wel geinig

11.Sensation - The Anthem 2002
Kleurloze 10.000 mensen in een hal trance

12.Kylie Minogue - Love at First Sight
Een van haar beste hits. Wat een prachtige zanglijnen.

13.DJ Melvin - Set U Free
Het is een beetje simpel maar te pruimen

14.Soulvation - Summer in the City
Ook weer een heerlijke knaller dit. Heerlijke crowdpleaser die vakkundig in elkaar gezet is. Het hoogtepunt van deze act.

15.Marc Aurel - Running
Dit was wel een aardig eurotrancehitje

16.The Nightflyer - Voyage, Voyage

Kan ik niet vinden

19.J.C.A. - I Begin to Wonder
Best een lekker househitje

20.Klea - Tic Toc
Opvallend en leuk houseplaatje dat buiten de gebaande paden viel

21.Energy 52 - Café del Mar [Café del Marco V Remix]
Volstrekt zinloze remix

avatar van NewYorkCityLight
Hier ken ik op twee nummers na alles van. Wellicht later even een stem uitbrengen. Die van Novaspace is wel heel erg nu ik het origineel ken . Die van The Nightflyer valt dan wel weer mee (misschien omdat ik dat origineel ook minder leuk vind). Ik vind dat nummer van Kate Ryan trouwens een echte verbetering van de Engelse versie want in die Engelse versie is de uitspraak (nog) niet zo best.
JCA ook leuk, later gecovered (?) door Dannii Minogue in bijna de exact zelfde versie en die scoorde er meteen een grote hit mee (vooral in Engeland). Soulvation is ook heerlijk, evenals Diving en The Anthem 2002. It Just Won't Do blijft ook lekker apart.
Die van Leona is overigens gewoon de Engelse versie van dit nummer.

avatar van tnf
tnf
Jan Wayne - Because the Night

"Jan Wayne's gonna move yáááááá!!!!" Ik ga dit in wezen verschrikkelijk platte nummer, enkel door dit zinnetje, zowaar grappig vinden (maar toen het een hit was trapte ik het finaal de grond in).

In-Grid - Tu Es Foutu

Leuk-oubollig randje heeft deze, met dat accordeonnetje. Ik kan deze goed hebben, zowaar beter dan toen het uit kwam; op m'n oude, zelfgemaakt verzamelaars vind ik het nergens terug. Waarschijnlijk doordat ik liedjes 'met een leuk-oubollig randje' (in de breedste zin van het woord) sowieso veel beter ben gaan waarderen.

Tim Deluxe en Sam Obernik - It Just Won't Do

Tja, blazertjes, makkelijke manier om me te paaien. Maar het werkt. Zeker met die warme groove die er ook nog bij zit.

Intenso Project - Luv da Sunshine

Eenzelfde soort nummer als die bewerking van Bob Marley's The sun is shining. Goed aan te horen, en tóch steekt het daar vrij bleekjes bij af. Maar ja, probeer die andere maar eens te evenaren.

DJ Tiësto en Suzanne Palmer - 643 (Love's on Fire)

Die vocal verkracht voor mezelf heel dat nummer.

Karaja - She Moves (La La La)

Verschrikkelijk slap en kinderachtig nummer, hangt ergens tussen Ann Lee en The Vengaboys in. En dan slechter dan beiden.

Drunkenmunky - E

Starsplash - Free

Happy hardcore. Voor een groot deel een genre waar ik, afgezien van jeugdsentiment, niet héél warm van word. En in een meer recente variant is de kans nog kleiner dat ik het wat vind (de factor jeugdsentiment is simpelweg wat minder aanwezig). In déze hoor ik in ieder geval nul komma niks. Nietszeggend en plat.

Sensation - The Anthem 2002

Standaard '50.000 mensen in een hele grote hal'-trance (ja, geen wonder, met die artiestennaam. ). Veel formulematiger kan je ze niet krijgen. In gedachten hoor ik, in die breaks, die zware stem die 'Sensationnnn' roept erdoorheen. Toch klinkt het ergens niet eens héél beroerd. Er zijn in het genre ergere gemaakt, zeg maar.

Kylie Minogue - Love at First Sight

Gewoon een leuk, goed gemaakt en gezellig stukje muziek dat op maat gemaakt is voor op de radio. Klinkt prima, door de stijl van het muziekje dat eronder zit hád het iets kunnen zijn waar ik helemaal op los ga, maar echt kíppevel krijg ik er op de een of andere manier niet van.

Soulvation - Summer in the City

Leuk nummer, eentje uit de groep nummers die nét onder m'n favorieten zweeft. Eigenlijk helemaal niks mis mee, lekker zomersfeertje, alleen draai ik andere nummers simpelweg vaker dan dit.

Marc Aurel - Running

Nietszeggend, standaard trance-nummer, gezongen met zouteloze stem.

The Nightflyer - Voyage, Voyage

Doe mij dan toch maar de variant van Kate Ryan. Bij déze voel ik niet zoveel, die van Kate Ryan voelt nog als het leukere kermis-vermaak. Waar hem het verschil in zit kan ik moeilijk uitleggen, want ze lijken behoorlijk op elkaar.

Novaspace - Time After Time

Weer zo'n standaard inspiratieloos stampnummer van toen. Blegh.

Leona - Summer on Your Radio

Een decennium voor ze The Voice won, bracht ze dit uit. Was een opgerekte versie van een jingle van Radio 538, en zo klinkt het eigenlijk ook. Maar zingen kon ze destijds duidelijk al.

J.C.A. - I Begin to Wonder

Aardig, gewoon leuk radiovoer en duidelijk goed gemaakt. Maar het heeft me zowel in deze versie als die van Dannii Minogue nooit écht kunnen raken. Nummers van Kylie Minogue lijden daar ook nogal eens aan (staat er ook eentje van op deze cd).

avatar van pureshores
1.Jan Wayne - Because the Night-vreselijke bagger

2.In-Grid - Tu Es Foutu-ridicuul plaatje dat desondanks wel een lach losmaakt

3.Kate Ryan - Mon Coeur Résiste Encore-meer Breakdance gehuppel

4.Tim Deluxe en Sam Obernik - It Just Won't Do-altijd een superirritant plaatje gevonden

5.Intenso Project - Luv da Sunshine-simpele plaat

6.DJ Tiësto en Suzanne Palmer - 643 (Love's on Fire)-ondanks dat het niet had gehoeven valt deze nog mee, temeer daar deze Suzanne Palmer een draaglijke stem heeft, in tegenstelling tot bijv dat wicht van Sylver

7.4 Strings - Diving-deze zit ook prima in elkaar, ik vind hem leuker dan Into the night. Haar stem is ook prettig

8.Karaja - She Moves (La La La)-Vengaboys terrein

9.Drunkenmunky - E-Klubbheads meuk

10.Starsplash - Free-kermisstamper

11.Sensation - The Anthem 2002-ik moest even checken want die "anthems"kan ik niet uit elkaar horen, dit is die met dat dreigende synthje, maar omdat ik toen bij een bedrijf werkte waar 538 de NORM was heb ik dit nummer 4 jaar ELKE dag gehoord dus ik ben het wel beu

12.Kylie Minogue - Love at First Sight
-erg kinderlijk nummer

13.DJ Melvin - Set U Free-dit klinkt erg 1995 met panfluit

14.Soulvation - Summer in the City-leuk plaatje van Soulvation

15.Marc Aurel - Running-deze is ook ok

16.The Nightflyer - Voyage, Voyage-slappe cover

17.Novaspace - Time After Time-nog een nikscover

18.Leona - Summer on Your Radio-inderdaad van een commercial tot plaat gemaakt. Ik wist niet dat het dat mens van die zielige marley cover is trouwens

19.J.C.A. - I Begin to Wonder-zonder twijfel het beste nummer op deze editie naar mijn mening, alles klopt hieraan, de drive, de vocal en het is een prima poppy danceplaat die inderdaad ook door Dannii Minogue gecovered is

20.Klea - Tic Toc-leuke plaat die hier overlooked is helaas

21.Energy 52 - Café del Mar [Café del Marco V Remix] -best leuke update, een stuk pittiger dan de 97 versie