Jan Wayne - Because the Night
"Jan Wayne's gonna move yáááááá!!!!" Ik ga dit in wezen verschrikkelijk platte nummer, enkel door dit zinnetje, zowaar grappig vinden (maar toen het een hit was trapte ik het finaal de grond in).
In-Grid - Tu Es Foutu
Leuk-oubollig randje heeft deze, met dat accordeonnetje. Ik kan deze goed hebben, zowaar beter dan toen het uit kwam; op m'n oude, zelfgemaakt verzamelaars vind ik het nergens terug. Waarschijnlijk doordat ik liedjes 'met een leuk-oubollig randje' (in de breedste zin van het woord) sowieso veel beter ben gaan waarderen.
Tim Deluxe en Sam Obernik - It Just Won't Do
Tja, blazertjes, makkelijke manier om me te paaien. Maar het werkt. Zeker met die warme groove die er ook nog bij zit.
Intenso Project - Luv da Sunshine
Eenzelfde soort nummer als die bewerking van Bob Marley's The sun is shining. Goed aan te horen, en tóch steekt het daar vrij bleekjes bij af. Maar ja, probeer die andere maar eens te evenaren.
DJ Tiësto en Suzanne Palmer - 643 (Love's on Fire)
Die vocal verkracht voor mezelf heel dat nummer.
Karaja - She Moves (La La La)
Verschrikkelijk slap en kinderachtig nummer, hangt ergens tussen Ann Lee en The Vengaboys in. En dan slechter dan beiden.
Drunkenmunky - E
Starsplash - Free
Happy hardcore. Voor een groot deel een genre waar ik, afgezien van jeugdsentiment, niet héél warm van word. En in een meer recente variant is de kans nog kleiner dat ik het wat vind (de factor jeugdsentiment is simpelweg wat minder aanwezig). In déze hoor ik in ieder geval nul komma niks. Nietszeggend en plat.
Sensation - The Anthem 2002
Standaard '50.000 mensen in een hele grote hal'-trance (ja, geen wonder, met die artiestennaam.
). Veel formulematiger kan je ze niet krijgen. In gedachten hoor ik, in die breaks, die zware stem die 'Sensationnnn' roept erdoorheen. Toch klinkt het ergens niet eens héél beroerd. Er zijn in het genre ergere gemaakt, zeg maar.
Kylie Minogue - Love at First Sight
Gewoon een leuk, goed gemaakt en gezellig stukje muziek dat op maat gemaakt is voor op de radio. Klinkt prima, door de stijl van het muziekje dat eronder zit hád het iets kunnen zijn waar ik helemaal op los ga, maar echt kíppevel krijg ik er op de een of andere manier niet van.
Soulvation - Summer in the City
Leuk nummer, eentje uit de groep nummers die nét onder m'n favorieten zweeft. Eigenlijk helemaal niks mis mee, lekker zomersfeertje, alleen draai ik andere nummers simpelweg vaker dan dit.
Marc Aurel - Running
Nietszeggend, standaard trance-nummer, gezongen met zouteloze stem.
The Nightflyer - Voyage, Voyage
Doe mij dan toch maar de variant van Kate Ryan. Bij déze voel ik niet zoveel, die van Kate Ryan voelt nog als het leukere kermis-vermaak. Waar hem het verschil in zit kan ik moeilijk uitleggen, want ze lijken behoorlijk op elkaar.
Novaspace - Time After Time
Weer zo'n standaard inspiratieloos stampnummer van toen. Blegh.
Leona - Summer on Your Radio
Een decennium voor ze The Voice won, bracht ze dit uit. Was een opgerekte versie van een jingle van Radio 538, en zo klinkt het eigenlijk ook. Maar zingen kon ze destijds duidelijk al.
J.C.A. - I Begin to Wonder
Aardig, gewoon leuk radiovoer en duidelijk goed gemaakt. Maar het heeft me zowel in deze versie als die van Dannii Minogue nooit écht kunnen raken. Nummers van Kylie Minogue lijden daar ook nogal eens aan (staat er ook eentje van op deze cd).