Then Jerico - Big Area (1989)

Label: MCA

1. Big Area (4:49)
  2. What Does It Take (3:50)
  3. You Ought to Know (4:14)
  4. Song for the Brokenhearted (4:31)
  5. Darkest Hour (4:33)
  6. Reeling (5:39)
  7. Where You Lie (4:56)
  8. Sugarbox (3:46)
  9. Helpless (4:09)
  10. Under Fire (6:05)
avatar van Mjuman
Nee, dit blijft niet echt overeind - beetje SM/U2 kloontjes, te pover in eigen geluid. Waardering eigenlijk enkel en alleen voor het (80's) geluidsbeeld.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dit album voor een schamele 3 euros op de kop getikt en zal het eens intensief gaan beluisteren, het titelnummer en Reeling vind ik prima songs, met de rest ben ik nog niet zo bekend.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Haalt het niet bij hun debuutalbum First The Sound Of Music die overigens verdomd moeilijk te pakken te krijgen is op CD.
Big Area, Reeling & Where You Lie houden het zaakje mijns inziens nog aardig overeind, de rest is niet onaardig op Songs For The Brokenhearted & Helpless na wat ik matige nummers vind.
Mijn aandacht verslapt na verloop van tijd, aardig album maar ook niet meer dan dat.

Hendrik68
Wees blij dat jij er maar 3 euro voor hebt betaald. Ik heb hem in 1989 gekocht en er beduidend meer voor betaald. Ik kocht hem op basis van het titelnummer, met The Motive uit het verleden in mijn achterhoofd meende ik er geen buil aan te kunnen vallen. En dat is ook niet gebeurd, er is helemaal niks mis met dit album, maar het verlegt bepaald geen grenzen. Beetje een Simple Minds ripp-off wat mij betreft, maar in alle gevallen een stukje minder. Ik vind overigens Song for the brokenhearted juist een van de toppers op dit album. Maar goed, dat dit geen essentieel album is daar zijn de meesten het wel over eens.

avatar van edje1969
Band waar ik eind jaren 80 helemaal weg van was. Mark Shaw heeft een fijn stemgeluid en een kippevelnummer is Darkest Hour. Er zijn genoeg nummers waar ik een brok in de keel van kan krijgen. Maar dit nummer kan mij zelfs in gemoedsstemming veranderen. Pakkend... Belinda Carlisle is nog te horen als backing vocals op What Does It Take. Sugar Box en Big Area zijn in UK redelijke hits geweest. Reeling en You Oughta Know zijn heerlijk stuwende rocknummers.

ard
Heerlijk album, veel gedraaid vroeger. Deze week nog eens beluisterd en staat nog als een huis!