Novembers Doom - Amid Its Hallowed Mirth (1995)

Label: AvantGarde

1. Aurora's Garden (7:28)
  2. Amour of the Harp (7:21)
  3. Tears of the Beautiful (4:45)
  4. My Agony, My Ecstasy (5:03)
  5. Bestow My Desire (3:10)
  6. Chorus of Jasmine (7:13)
  7. Dance of the Leaves (2:47)
  8. Sadness Rains (4:45)
  9. A Dirge of Sorrow (5:02)
  10. Nothing Earthly Save the Thrill [Demo] * (5:52)
  11. Seasons of Frost [Demo] * (7:23)
  12. Scarification [Demo] * (4:36)
  13. Winter Solstice [Demo] * (4:34)
  14. Mammaliferous Earth [Demo] * (3:35)
  15. Crown of Thorns [Demo] * (5:46)
avatar van c-moon
Is ie even goed als opvolger "the Pale Haunt Departure"?

Dit album ken ik niet maar "Of sculptured ivy and stone flowers" is één van mijn favoriete doom albums. De gitaren klinken wat ongepolijster en rauwer dan bij "The pale haunt departure" en ik vind de muziek gewoon beter. Met uitzondering van de zanger had de groep toen een volledige andere bezetting dan tegenwoordig.
Het heeft wel enige tijd geduurd alvorens ik "Of sculptured ivy and stone flowers" ten volle kon appreciëren. Geef hem dus wat tijd.

avatar van rushanne
c-moon schreef:
Is ie even goed als opvolger "the Pale Haunt Departure"?

Nee, maar dat is ook zo goed als onmogelijk. Pale Haunt Departure is en blijft hun beste werk.

Overigens is het jaar van release 1995, en niet 2001. In 2001 kwam er een re-release uit, en nogmaals in 2008. Die van 2001 had de twee bonustracks die ook hierboven staan. Die van 2008 heeft nog 4 extra bonustracks, te weten :

Scarification
Winter Solstice
Mammaliferous Earth
Crown Of Thorns

Deze 4 songs dateren al uit 1990, de zogenoemde "Scabs" demo.

avatar van HezzardNL
Correctie is ingediend en doorgevoerd. Zowel originele albumcover, jaar en label kloppen nu.

avatar van namsaap
Ik volg deze band eigenlijk pas vanaf Hamartia. Via Discogs scoorde ik onlangs de eerst vier albums om nader kennis te maken met deze band. DIt debuut laat rauwe doom metal horen die me doet denken aan de Grote Drie van Peaceville Records, voordat deze bands hun voeten buiten de doomdeathpaden zetten. De muziek klinkt prima, maar kan zeker nog niet zo boeien als hun laatste werken.