Supergrass - Supergrass (1999)

Label: Parlophone

1. Moving (4:26)
  2. Your Love (3:27)
  3. What Went Wrong (In Your Head) (4:05)
  4. Beautiful People (3:22)
  5. Shotover Hill (3:43)
  6. Eon (3:44)
  7. Mary (4:00)
  8. Jesus Came from Outta Space (4:10)
  9. Pumping on Your Stereo (3:20)
  10. Born Again (3:38)
  11. Faraway (5:05)
  12. Mama & Papa (2:30)
  13. Mary [Live] * (4:02)
  14. Pumping on Your Stereo [Live] * (3:12)
  15. Strange Ones [Live] * (3:57)
  16. Richard III [Live] * (3:29)
  17. Sun Hits the Sky [Live] * (4:44)
avatar van Ludo
Fijne Supergrass plaat. Waarschijnlijk wel de beste. Leuke singles als Mary en Puming on Your Stereo en ook de wat rustigere tracks Moving en Mama & Papa zijn uitstekend.

beaster1256
ja, deze supergrass is een leuk plaatje met moving als beste nummer maar zoals altijd staan er voor de helft vullers op , en je hoort het een tijdje graag maar na een maand ,of als de zomer voorbij is ben je ze weer beu , koop van eerste keer de greatest hits

Pumping on your stero vind ik echt een verslavend lied! tof.

avatar van Hanszel
Dit is echt zóóó'n goeie plaat. Helaas niet echt erkend als zodanig maar ik vind dus niet dat er vullers op staan. Vooral 'far away' is erg mooi. En Mary en Moving zijn leuke singletjes. Van mij krijgt ie gewoon 5 sterren!

avatar van Ramon
Dit is - ok, met I Should Coco - absoluut de beste Supergrass. In mijn ogen, maar door wiens ogen moet ik anders kijken... met Eon als hoogtepunt, doet me denken aan Pink Floyd in hun beste dagen, dat nummer heeft een bepaalde sfeer..gets me every time.

avatar van Tribal Gathering
Een erg goed album voor tweederde van de speelduur.

Moving is waarschijnlijk het meest briljante nummer dat ze ooit hebben uitgebracht. En met concurrentie van nummers als Eon, Jesus Came from Outer Space en Pumping on Your Stereo is dat bepaald geen sinecure.

Jammer dat er aantal mindere songs op staan.

Gisteren weer een paar keer gehoord, dit album. Alhoewel de onstuimigheid van de eerste twee platen er grotendeels vanaf is, blijft dit toch een ontzettend leuk bandje. De eerste drie albums zijn stuk voor stuk erg de moeite waard.

avatar van Erwin.c
Tweederde goed ,vullers,mindere ...maak ik er helemaal goed van!
Niks op aan te meken op deze cd(heb ik met andere cd's van hun weer wel) zo zie je maar....

avatar van Wickerman
Lekkere cd hoor. Hmm, niet te gecompliceerd.

avatar van Jumpjet
Supergrass vond ik een lekker eigenwijs en verfrissend bandje. Nu ik deze plaat na lange tijd weer eens hoor blijkt 'ie over zijn houdbaarheidsdatum heen. Natuurlijk; Moving en ook een beetje Pumping on your Stereo blijven leuke nummers, maar allesbehalve tijdloos. En die 'geinige' schaapachtige achtergrondkoortjes, die gaan echt irriteren.

avatar van Erwin.c
Op nummer 11 in m'n top 10...?

WPE
Tot 2 weken geleden kende ik deze groep niet eens....foei! Dat heeft vooral te maken omdat ik nogal in de jaren 70 ben blijven steken, met een uitschieter naar half jaren 80. En dan mis je dus duidelijk best wel het een en ander. Zoals deze band. Het klinkt fris, goed, en aanstekelijk. Heerlijke cd.

avatar van lennon
Na jaren weer eens opgezet (6 jaar geen bericht bij dit album, ik ben niet de enige die ze een beetje vergeten is)

En dat is onterecht want dit is toch wel een veel fijne plaat.