Bonnie Raitt - Dig in Deep (2016)

Blues / Rock
Label: Redwing

1. Unintended Consequence of Love (4:49)
  2. I Need You Tonight (3:19)
  3. I Knew (4:00)
  4. All Alone with Something to Say (3:11)
  5. What You're Doin' to Me (4:53)
  6. Shakin' Shakin' Shakes (4:50)
  7. Undone (4:12)
  8. If You Need Somebody (5:10)
  9. Gypsy in Me (4:09)
  10. The Comin' Round Is Going Through (5:28)
  11. You've Changed My Mind (4:08)
  12. The Ones We Couldn't Be (4:14)
Hendrik68
Hier een link naar een artikel over het nieuwe album van Bonnie Raitt. Bovendien kun je hier het eerste gedeelte beluisteren. Ik kan melden dat Raitt nog altijd in topvorm verkeert. Sla alleen nummer 2 wel even over. Een cover van INXS' I need you tonight. Dat had ze niet moeten doen. De rest van de nummers die alvast openbaar zijn gemaakt zijn gewoon top.
First Listen: Bonnie Raitt, 'Dig In Deep' : NPR

avatar van Emile93
Lekker album hoor!!! Respect als je dit als vrouw op die leeftijd nog weet te doen (na de overgang zeg maar)!

avatar van Zwaagje
Staat inmiddels op Spotify. Eerste luister beurt is niet verkeerd.

avatar van Zwaagje
Mooie plaat. Ze is qua spel en stem nog steeds in topvorm. De nummers zelf zijn niet wereldschokkend, maar wel degelijk. Ruime voldoende wat mij betreft.

Vento Vivimus
Eindelijk weer een album van deze roodharige dat ik van begin tot einde heb afgeluisterd. Dat was al een hele poos niet meer het geval.

avatar van heartofsoul
Bonnie Raitt hoeft zich voor dit album bepaald niet te schamen. Gesteund door haar goede road-band, met o.a. de stevige drums van Ricky Fataar en toetsenist Mike Finnigan (B-3 orgel op What You're Doin' To Me ) zingt ze de longen uit haar lijf. Haar stem is, als ik mij niet vergis, in de loop der jaren donkerder geworden. Mij bevalt wat ik hoor heel erg, de band is in topvorm evenals Bonnie Raitt zelf.
Alleen zijn de liedjes misschien niet van het hoogste niveau, zoals hierboven al opgemerkt.
Ik wacht even met stemmen totdat ik de cd, die niet voorradig was in de winkel, in mijn speler kan stoppen. Gegarandeerd een opvrolijkend album bij dit saaie lenteweer.

avatar van Mssr Renard
Toen ik zag dat er een INXS-cover op stond, schrok ik wel even. Toen het langskwam herkende ik het ook direct, en ik vind het beter dan de versie die ik ken van INXS, al blijft het wel een beetje een vervelende song.

De rest van de plaat kent meer eigen werk dan ik gewend ben van haar, en over het algemeen klinkt deze plaat veel puurder en ouderwetser dan veel van haar jaren '90 werk. Een knappe plaat die erg lekker klinkt. Veel ruimte is er ook voor de gitaar en dan ook de slidegitaar. En uiteraard wordt er weer op erg hoog niveau gezongen.