Funkdoobiest - Brothas Doobie (1995)

Label: Epic

1. This Is It (Interlude) (1:25)
  2. Rock On (3:54)
  3. What the Deal (4:00)
  4. Lost in Thought (3:39)
  5. Dedicated (4:31)
  6. Ka Sera Sera (2:58)
  7. Pussy Ain't Shit (4:25)
  8. XXX Funk (3:55)
  9. It Ain't Going Down (3:15)
  10. You're Dummin' (4:23)
  11. Tomahawk Bang (3:57)
  12. Superhoes (3:51)
  13. Who Ra Ra (2:56)
avatar van Heelphlip
heerlijk album. echt goed rappen kunnen ze niet, maar het geheel van beat en stem is echt geweldig. 4,5 *

avatar van DJFreez
Heelphlip schreef:

Grappig dat je vindt dat ze niet kunnen rappen, toch een belangrijk onderdeel van de muziek, en dan toch nog 4,5* geven .

avatar van Psychol_Mikol
volgens mij mn eerste hip hop album wat ik gekocht heb...
good ol'days

RedLightCityBoy
Dedicated is echt heerlijk.

avatar van flow natural
rock on voor mij

avatar van Manchild
DIt is een van mijn favoriete hiphop albums.... De beats zijn heerlijk, SonDoobie's heerlijke flow en stem maakt het af...... alles klinkt ook nog is zo nostalgisch....

Rock on zit in de top 3 van mijn all time favorite hiphop tracks....

avatar van Verbston
Wat een hard album!

Ik had hun eerste album op CD 6 jaar terug gekocht bij Plato en kende de nrs Superhoes, Ka Sera Sera en Rock On al. Dit was al dope. Desondanks luister ik deze plaat nu pas in zijn geheel. Dit album bevestigt dat Operation Stackola vooralsnog het enige slechte hiphopalbum released in '95 blijft

De favo's zijn zo op t eerste gehoor: Lost In Thought, It Ain't Going Down & Who Ra Ra (dat begin, shiiiit!)

avatar van Silky & Smooth
Echt een heerlijke plaat! Fijne, basis hiphop-producties en zoals Nega al aangaf, lekker raps van voornamelijk Son Doobie. Het heeft echt iets zomers! Mijn favoriete nummer is Rock On.

Beste HHAvdW so far! (op die van mij na dan! )

bennerd
Oh neen, dit ligt me echt niet... De producties zijn degelijk, maar naar mijn zin te neerslachtig (vreemd genoeg zien velen dat anders) en de raps zijn vaak heel slecht. Pussy Ain't Shit en Tomahawk Bang kunnen de score nog naar een 2* optrekken.

avatar van Silky & Smooth
Dat neerslachtige heb ik ook wel gemerkt (wat ik overigens niet storend vond), maar ik vond de vrolijkere momenten overheersen.

avatar van Edwynn
Neerslachtig? Dat vind ik niet echt. En teksten van het geinige Superhoes, maken er een behoorlijk dolle boel van.
Ik begrijp wel een beetje wat Bennerd bedoelt. Misschien is het het gebrek aan up tempodingetjes. Het Which Doobie U.B.? album sprankelde wat dat betreft net iets meer.

avatar van Dungeon
De basloopjes vind ik het lekkerst

avatar van He$$el_01
Lost in Thought is heerlijk.

De eerste luisterbeurt was sowieso positief.

avatar van Harderwiek
Vond hem de tweede keer al iets minder dan de eerste keer dat ik hem luisterde. Maar klinkt zeker niet verkeerd, maar zit mij net iets te weinig variatie in en ook geen uitschieters. Toch nog steeds een heerlijk schijfje die het sowieso goed zal doen op een mooie zomerdag.

avatar van MAS
MAS
Degelijke jaren 90 hiphop daar maak je mij altijd blij mee. Gelijk even het eerste album checken.

avatar van prca
Heerlijke vette 90's LA Latino Hip Hop, met 'Rock On' als hoogtepunt. Ok... de stem van Son Doobie is eerder wat éénzijdig en hun overdaad aan XXX en P*rn moet je er maar bijnemen. Hun debuut "Which Doobie U B?" is iets strakker en harder, dan deze plaat.

avatar van Shelter
Toch nog even een shoutout naar Lost In Thought, wat een lekkere track is dat.