The Marquis de Tren & Bonny Billy - Get on Jolly (2000)

3,92

5. 64 (2:52)
  6. 66 (5:17)
7 BERICHTEN
avatar van vanson
Will Oldham was blijkbaar nog niet helemaal zeker van zijn naam toen hij zich 'Bonny Billy' noemde op dit album. Mick Turner (van The Dirty Three) had heel wat meer fantasie, getuige zijn Markiezen-naam.
Oldhams stem is op dit album erg onderkoeld, prachtig eigenlijk. De instumentatie van Turner ligt in het verlengde van The Dirty Three, doch spaarzamer, bij vlagen experimenteler.

Ik ken eigenlijk alleen het eerste nummer - staat al jaren lang als mp3 op mijn pc - en vind dat een waanzinnig mooi nummer! Heel langzaam aan breid ik mijn Will Oldham collectie uit, om er maar voor te zorgen dat zijn muziek geen massa consumptie voor mij wordt. Misschien dat ik dit mijn volgende Will Oldham album moet maken.

avatar van thesceneisnow
Samen met 'there is no-one..." mijn favoriete Oldham/Palace/Bonnie-album. Zo spaarzaam maar sferisch. Jammer dat hij deze experimentele kant niet meer opzoekt.

avatar van Masimo
Een combi om van te dromen: Mick Turner & Will Oldham..

Dat kon haast niet fout gaan, en inderdaad, dat ging het ook niet. (heeu! ) Machtig mooi album, dat wat mij betreft heus wel wat langer mocht duren. Favoriet is hier 64. Dacht ik. Lastig onthouden, die titels. In ieder geval: heel erg mooi, en absoluut aan te raden! Emotioneel, met een pijnlijk mooie zang van Oldham, ondersteund door werkelijk prachtige, sfeervolle muziek.

Het openingsbod is 4 sterren..

avatar van thesceneisnow
Masimo schreef:
Een combi om van te dromen: Mick Turner & Will Oldham..

Het openingsbod is 4 sterren..

Hoewel de hele plaat geweldig is ook hier nr. 5 ( 64 ) de favoriet.

Halverwege april komt deze opnieuw uit op Domino Records; tegelijk met de nieuwe EP.

avatar van Masimo
Als ze nou 'Get the Fuck On Jolly' ook opnieuw zouden uitbrengen.. Deze heb ik al