John Coltrane - Stellar Regions (1995)

Jazz
Label: Impulse!

1. Seraphic Lights (8:54)
  2. Sun Star (6:05)
  3. Stellar Regions (3:31)
  4. Iris (3:50)
  5. Offering (8:20)
  6. Configuration (4:01)
  7. Jimmy's Mode (5:58)
  8. Tranesonic (4:14)
  9. Stellar Regions [Alternate Take] * (4:37)
  10. Sun Star [Alternate Take] * (8:05)
  11. Tranesonic [Alternate Take] * (2:48)
avatar van Kronos
Onaards mooi.

Heemskerktollie
Wederom moet ik wel een *5 toekennen. Coltrane was een weerspiegeling van God...

Heemskerktollie
Op Tranesonic lijkt Trane soms wel op een alt-sax te spelen. Vooral als je het vergelijkt met de 'Live In Japan' opnames.

Heemskerktollie
Evan Parker schijnt het al bevestigt te hebben. Wat heb ik toch een goed gehoor

Wat is dit toch GENIAAL!

Heemskerktollie
Na aankoop van deze plaat was ik niet direct enthousiast. Vond hem erg goed maar niet zo bijzonder als andere werken in deze periode. Na deze nog maar eens 6 keer beluisterd te hebben op school sloeg hij in als een bom en behoort in één keer tot mijn favorieten van Trane.

Deze muziek zweeft gewoon echt door je kamer. Het lijkt niet vast te liggen. Het gaat alle kanten op maar lijkt toch zo ontzettend gestructureerd.

avatar van Kronos
In februari '67 opgenomen toen John al ziek was. Alice Coltrane is ook van de partij en het is zij die deze eerder onuitgegeven muziek nog had liggen.

Voor muziek als deze vind ik nooit veel woorden dus verder zwijg ik maar weer.