Miles Davis featuring John Coltrane - Olympia - Mar. 20th, 1960 (2002)

1 stem

Jazz
Label: Paris

1. All of You (17:05)
  2. So What (13:25)
  3. On Green Dolphin Street (14:42)
  4. Walkin' (15:53)
  5. Bye Bye Blackbird (13:58)
  6. 'Round About Midnight (5:36)
  7. Oleo (4:22)
  8. The Theme (0:50)
avatar van Sandokan-veld
Met: Miles Davis (trompet); John Coltrane (tenorsax); Wynton Kelly (piano); Paul Chambers (bas); Jimmy Cobb (drums)

De beoordeling is puur voor de muziek, de kwaliteit van de release (geluidskwaliteit, verpakking) kan ik niet beoordelen. Al ga je het ergste vrezen als je weet dat deze show plaatsvond op 21 maart 1960 en niet op de 20ste, zoals de hoes abusievelijk beweert.

Verder is deze show enigszins berucht vanwege het uitfluiten van het publiek van (met name) John Coltrane, die op zijn beurt dan ook soms wel een recordpoging 'lang doorzemelen met de tenorsax' lijkt te wagen.
Later werden deze opnames voor CBS geremasterd en met twee andere concerten verzameld op The Bootleg Series Volume 6, waar ik een wat uitgebreidere review ga neerzetten.