Lion Babe - Begin (2016)

12. Everyday Life
  13. Treat Me Like Fire
  14. Little Dreamer
avatar van Reijersen
Lion Babe bestaat uit het tweetal Jilian Hervey en Lucas Goodman. Na een aardige EP en wat leuke singletjes was het eindelijk eens tijd voor het eerste volwaardige album. Dat voor hun duidelijk in woord en gebaar een begin. Want waarom zou je anders je album een dergelijke titel meegeven. Een paar nummers dan deze LP kennen we al doordat ze ook op de korte EP stonden. Is er verder nog wat nieuws onder de zon?

Albumopener Whole is in ieder geval eigenzinnig, modern, aanstekelijk en heeft een erg aanwezige productie. Wel een bekend recept van Lion Babe moet ik zeggen.Dan heeft Jump Hi een meer relaxte vibe, maar is het nog net zo aanstekelijk. Wonder Woman is meer dan aanstekelijk, zeg gerust super aanstekelijk. Een erg lekker nummer dat ze erg goed gedaan hebben. Om dan het feestje voort te zetten via Impossible. Ook een fijn party nummer met leuke synths en je bounced automatisch met ze mee.
Stressed Out valt op door zijn funkyness, discoclaps en swingende karakter. Waar Satisfy My Love een minder nummer is. Alleen beetje meeknikken gaat nog wel. Where Do We Go heeft de vrolijkheid en aanstekelijkheid van discomuziek. Waar On the Rocks een wat simpel popliedje is dat ieder ander zangeresje gezongen had kunnen worden. Dit idee wordt doorgezet met Hold On.
Jungle Lady is rustiger en relaxter, ook meer ontspannen dan al het voorgaande werk. Om dan via Got Body de vrolijkheid en aanstekelijkheid terug te pakken. Jammer is het dan van het saaie Everyday Life en het met claps overgeven Treat Me Like Fire. Alles wordt uiteindelijk afgesloten met het rustige Little Dreamer.

(bron: Opus de Soul)

avatar van kemm
En het begon allemaal zo sensueel en stijlvol met Treat Me Like Fire... De verleidelijke zangeres werd nog een zeer fijne Jungle Lady en een aardige Wonder Woman, maar nu zijn de superkrachten wel uitgewerkt. Slappe hap, dit album, met als dieptepunt het platte, op de charts gerichte Where Do We Go, nochtans een productie van Robin Hannibal (die toch weet hoe je een sensueel plaatje moet maken, getuige Rhye). Van de kryptonite blijven, jongens, jullie hebben talent genoeg!